ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

פנייה לשר דרעי לקראת הסיור בדרום תל-אביב

ידוע שאתה משיג מה שאתה רוצה ולא נח על זרי הדפנה כשמשהו באמת "חשוב" לך. הכלים עמדו ועדיין עומדים לרשותך, הכל הונח לך על מגש של זהב

מסתננים. אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש פלאש 90
מסתננים. אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש פלאש 90

אחרי שנה וחצי מהרגע שחזר השר דרעי למשרד הפנים עם עזיבתו של שר הפנים הקודם סילבן שלום, החליט מנהיג השקופים להגיע ולראות את המקום הכי שקוף – דרום ת"א.

בשנה האחרונה הגיעו מאות פניות מתושבי השכונות הכבושות למשרדו של דרעי. מאות פניות שמגוללות את הסבל שחווים תושבי דרום ת"א ומבקשות ממנו לפגוש אותם ולסייר עימם ברחבי מדינת דרום ת"א המטונפת.

גילוי נאות, אני מעולם לא פניתי לשר הפנים דרעי, מכיוון שלא ראיתי את הטעם בלפנות למישהו שבעיני - מראש מוטה כל כך לריצוי פעילי השמאל השונים ופתח את הקדנציה שלו במעשה שאף שר פנים אחר ב-5 השנים האחרונות לא עשה – מתן מעמד למנהיג המסתננים המסית מוטסים עלי.

ועכשיו, בשקט בשקט ומתחת לרדאר, כנראה בלי רצון לפגוש את האנשים האותנטיים של השכונה, תיאם שר הפנים סיור בדרום ת"א עם חברי מועצה שעל פי הידוע לי נבחרו בקפידה, עם התנאים הבאים: לא יצטרפו עוד תושבים, לא ידעו על זה פעילים, וכמובן בלי תקשורת.

ממה מפחד כל כך השר? האם כל העניין בסיור לא אמור להיות שבאמת סוף סוף, תראה מה קורה במדינת דרום ת"א? האם לא לא כדאי שתשמע את הקולות האמיתיים, עכשיו - כשהחליטו אצלך במשרד להפוך אותך בעל כורחך לימני למרות הכל.

השר כנראה חושש מכמה אנשים שאולי יבואו ויגידו לו את האמת, שיטיחו בפניו את הגיהינום שהם חווים מזה שנים כה רבות. הוא הרי לא באמת מעוניין להתמודד עם סיפורים קשים ובטח שלא עם ביקורת. אבוי למי שיעז להתנגד לך, מיד יגיעו אליו הצועקים הוא זכאי הוא זכאי!

השר דרעי, תראה מה שתראה בסיור שאמור להתקיים מחר בשעת ערב מוקדמת, אותי ואת שאר התושבים זה ממש לא מרשים. לא הייתי רוצה שיעשו לך פרובוקציה או יפגינו נגדך חלילה – כי אז זה ישחק ישר לידיים שלך כשתגיד: "הנה הגעתי סוף סוף לראות, בכבודי ובעצמי, ואתם התנהגתם אלי בבוז...", לא.

מה שכן הייתי רוצה זה שתסייר מיד עם כניסתך לתפקיד – מה שהיית אמור לעשות. הייתי רוצה שאחרי 7-שנות עינוי שעוברים תושבי השכונות (חלקם מצביעי ש"ס), היית כבר מתחיל עם פעולות אמיתיות למען התושבים ולא עם דיבורי סרק ושלטי שקופים.

אבל אני יודעת שהציפיות שלי גבוהות, הרי גם אחרי הכביכול סיור הזה שאתה מתכוון לעשות מחר, אני מעריכה שלא באמת תעשה משהו. לא תשנה. לא תזעק את הצעקות שלך שאתה רגיל לצעוק אל מול המצלמות. לא תצעק אותם למען תושבי דרום ת"א שמייצגים בתכלס כל אחד ואחד מהסעיפים עליהם נבחרת ועשית את קמפיין השקופים.

אתה קרוב לוודאי תצקצק בלשונך אל מול חברי המועצה שלא יקשו עליך יותר מדי ותחזור לביתך המוגן, שם לא אתה ולא משפחתך המורחבת - תראו מסתנן מקילומטר.

הרי אם היית רוצה לעשות משהו השר דרעי, כבר היית עושה. ידוע שאתה משיג מה שאתה רוצה ולא נח על זרי הדפנה כשמשהו באמת "חשוב" לך. הכלים עמדו ועדיין עומדים לרשותך, הכל הונח לך על מגש של זהב. אבל אתה ממלא את פיך מים ומשחק את משחק שלושת הקופים.

שלא תטעה מר דרעי, עם ישראל יודע. אולי מצביעי ש"ס לא, אבל עם ישראל כן.
דרום תל אביב מאי גולן השר דרעי מסתננים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד