ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מאבק השלטים בערד: התרגיל המבריק של גור נגד בית המשפט

בעקבות החלטת בית המשפט, שאסר על אנשי חסידות גור בערד לתלות ברחבי העיר שלטים בעלי אופי דתי, אנשי החסידות ביצעו תרגיל מבריק והפכו את כל השלטים לבעלי אופי פוליטי

השלטים עם התוספת הפוליטית בערד
השלטים עם התוספת הפוליטית בערד

בעקבות החלטת בית המשפט כי החל מיום ראשון הקרוב עיריית ערד תהיה רשאית להסיר שלטים בעלי אופן דתי של חסידות גור, החליטו בחסידות להפוך את השלטים שנתלו ברחבי העיר לבעלי גוון פוליטי והוסיפו באמצעות מדבקות לשלטים הקיימים, את המילים "ניסן בן חמו" ו-"עיריית ערד". בנוסף, הבוקר נתלו שלטים נוספים, כאשר כל השלטים כעת מציגים אופי פוליטי ולא דתי.

בשלטים שמופיעים כעת על בנייני המגורים של חסידי גור בעיר נכתב: "מודים לך השם אלוקינו בכל יום ויום, ולא רק ביום העצמאות, שנתת לנו את מדינת ישראל. עיירית ערד נגד שלט זה".

בשלטים אחרים נכתב: "ניסן בן חמו, תושבי ערד אומרים לא לשנאה! כן לאהבת ישראל".

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים" בהרחבה, על רקע המאבקים של חסידי גור בערד לבין ראש העיר, העירייה הורתה להסיר שלטים בעלי אופי דתי כדוגמת "בערד אוכלים כשר" ו"ילדי ערד חובשים כיפה" שתלו החסידים תושבי העיר.

בעקבות כך, פנו התושבים ו"התנועה למלחמה באנטישמיות" לבית המשפט על מנת שזה יתיר את תליית השלטים. אלא שבית המשפט לא נעתר לבקשתם, והחליט כי החל מיום ראשון הקרוב עיריית ערד תיהיה רשאית להסיר שלטים בעלי אופי דתי.

בחסידות גור אומרים ל"בחדרי חרדים": "אין כוונה להוריד את השלטים. כל השלטים יישארו ויהפכו לשלטים בעלי אופי פוליטי ומחאה כנגד העירייה".

יהושע אשכנזי, דובר עיריית ערד, אמר ל"בחדרי חרדים": "שטויות. לא מתייחסים. הם עוד יורידו את זה".

השלטים עם התוספת הפוליטית בערדצילום: השלטים עם התוספת הפוליטית בערד
השלטים עם התוספת הפוליטית בערד

כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", שופט בית משפט העליון מני מזוז, החליט לדחות את בקשת חסידי גור בערד שלא להסיר את השלטים שתלו על מבנים בעיר וחייב אותם בתשלום הוצאות משפטיות לעירייה בסך 2,500 ש"ח. ובנוסף השופט מזוז הורה כי מיום ראשון הקרוב תהיה העירייה רשאית להסיר את השלטים.

בדיון שנערך בבית המשפט, טענו חסידי גור כי מדובר בשלטים בעלי אופי פוליטי וכי בהיעדר רשתות חברתיות - השיח מתנהל על גבי שלטים. השופטת רות אבידע מבית משפט המחוזי בבאר שבע אמרה כי מדובר בטענה "השובה את הלב, ואודה כי ההתלבטות אם ניתן לאמצה לא הייתה קלה", אך הורתה על הסרת השלטים.

גורם בחסידות גור אמר בתחילת השבוע ל'בחדרי חרדים', כי לאור דבריו הברורים של בית המשפט כי שלטי מחאה צריכים להיות בעלי אופי פוליטי, "הרי שהשלטים החדשים שייתלו כבר השבוע, יהיו שלטים בעלי אופי פוליטי - שלטי מחאה שלטים אשר יגלו לציבור כולו מה קורה בערד, מי גונב את כספי העיריה, מי שם ידו בכספי ציבור ומי מתעלל בילדי ערד".

בנוסף רגע לפני הדיון בבג"צ ביום ראשון הפתיעו החסידים את התושבים בעיר ותלו שלט ענק על אחד הבניינים בו הם מודים לקב"ה על מדינת ישראל. בשלט נכתב: "מודים לך השם אלוקינו בכל יום ויום, ולא רק ביום העצמאות, שנתת לנו את מדינת ישראל". אלא שלאחר זמן קצר נודע השלט הוסר, עוד קודם החלטת בית המשפט, על ידי המשטרה, לבקשת העירייה.

כאמור, בחסידות הבטיחו וקיימו וכעת השלטים שנתלו משדרים מסרים פוליטיים.
ערד גור שלטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד