כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

זה הסיכום החדש בין החרדים לברקת; הנציגים יורדים מהעץ?

בתום פגישה סוערת, בה נשמעו צעקות וויכוחים מחוץ לחדר בו נערכה "פגישת השבת", סיכמו ראשי הסיעות וראש העיר ניר ברקת על מתווה לבדיקת הפרת הסטטוס קוו בנושא השבת בירושלים • הנציגים החליטו לרדת מהעץ עליו טיפסו? • כל הפרטים

פגישת ראשי הסיעות עם ברקת, היום
פגישת ראשי הסיעות עם ברקת, היום

בתום פגישה סוערת במיוחד, בה נשמעו צעקות וויכוחים מחוץ לחדר בו נערכה "פגישת השבת", סיכמו ראשי הסיעות החרדיות בכנסת וראש העיר ירושלים ניר ברקת על מתווה לבדיקת הפרת הסטטוס קוו בנושא השבת בעיר.

בפגישה, שארכה כשעה וחצי, השתתפו השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, אורי אריאל, ח"כ משה גפני, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב וראש העיר ניר ברקת.

בסיום הפגישה הוחתמו כל המשתתפים על התחייבות להקמת צוות שיבדוק את נושא הפרת הסטטוס קוו.

במכתב ההתחייבות, שהגיע לידי "בחדרי חרדים", נכתב: "בפגישה של השרים דרעי, ליצמן, אריאל, ח"כ גפני וראש העיר ירושלים ברקת, סיכם על דעת כולם שהסטטוס קוו בנושא השבת בירושלים יישמר בקפידה".




"על מנת לברר את העובדות בעניין הסטטוס קוו בהקשר לעירייה ולגופי הבת של העירייה ולפעילות מסחרית בעיר, מונה צוות שחברים בו עו"ד אמנון מרחב מנכ"ל עיריית ירושלים, ועו"ד יצחק מירון".

עוד נכתב כי "הצוות יגיש את מסקנותיו ואת המלצותיו תוך 30 יום מהיום. בסמוך לאחר הגשת המסקנות וההמלצות ישב הפורום להמשיך הדיון וקבלת החלטות".

כאמור, על המסמך חתומים השרים דרעי, ליצמן ואריאל, ח"כ גפני וראש העיר ברקת.

(ברקת מתקבל בחיבוקים)

ברקת התקבל לפני הפגישה על ידי חלק מהנציגים החרדים וחברי הוועדה למען השבת בחיבוקים חמים ולחיצות ידיים. עם זאת, נראה שהפגישה הייתה סוערת במיוחד וכאמור, מחוץ לחדר נשמעו ויכוחים וצעקות בין ברקת לראשי הסיעות.

הוויכוח נסוב בעיקר סביב האיום של ראשי הסיעות והנציגים החרדים שלא לתמוך בתקציב העירייה, כאשר ברקת טוען מנגד כי אין קשר בין המאבק הנוכחי על השבת לאישור התקציב.

כעת נצטרך להמתין ולראות האם ההתחייבות תחזיק מעמד והאם הנציגים החרדים ימשיכו להיאבק בנושא החשוב לצביון העיר ירושלים, או שמא ההחלטה על הקמת צוות לבדיקת הנושא היא הדרך לרדת מהעץ עליו טיפסו.

ימים יגידו.
מאבק השבת בירושלים ניר ברקת אריה דרעי משה גפני יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד