ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האם הקו יפול בגלל אלימות הסיקריקים

אלימות וונדליזם נגד האוטובוסים של קו 16 בבית שמש, גרמו למחסור באוטובוסים לשירות הנוסעים. האם הקו יחדול מלפעול?

ההפגנה אמש. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
ההפגנה אמש. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

הקרב על הקו. מאבק סביב קו 16 מסעיר את בית שמש בתקופה האחרונה, גורם לפקקים ועוגמת נפש, לאחר שהסיקריקים יוצאים פעם אחר פעם להפגין ולהתנכל לקו, תוך גרימת נזק לאוטובוסים.

אמש (ג), במסגרת ההפגנות של הקיצונים סביב מעצר חרדיות, גם התנכלו הללו לקו האוטובוס.

קו 16 משרת את תושבי בית שמש ורמת בית שמש, כולל את רמה א', רמה ב', רמה ג' ואת פאתי שכונת חפציבה. הקו, כמו כל הקווים בארץ אינו פועל במתכונת מהדרין, שהוצאה מחוץ לחוק לפי פסיקת בג"צ, לפני מספר שנים.


ההפגנה אמש. צילום: יעקב לדרמן

אלא שכפי שנודע ל'בחדרי חרדים', הסיקריקים דורשים שהקו יתנהל במתכונת מהדרין, למרות אי החוקיות שבכך. הדבר מביא אותם להפגין ולפגוע באוטובוסים שמשרתים את נוסעי הקו.

גורם בכיר במערך התחבורה בעיריית בית שמש אמר הערב ל'בחדרי חרדים': "משרד התחבורה רוצה מאוד לבטל את קו 16, בשל התנכלות הסקריקים לקו, נכון לעכשיו הקו לא בוטל, אך הוא פועל במתכונת מצומצמת, מאחר ואוטבוסים רבים שניזוקו מההפגנות, נמצאים במוסך, ואין מספיק אוטבוסים.

"בשל המצב", הוא ממשיך ואומר, "הקו מדולל ולא נוסע במתכונת מלאה, עיריית בית שמש לוחמת שהקו ישאר, אך משרד התחבורה רוצה שהקו ייפסק".

אבנר עובדיה דובר משרד התחבורה אומר לבחדרי חרדים: "במשרד התחבורה מודעים להתנכלות של הסקריקים נגד קו 16, אך אין שום כוונה לבטל את פעילות הקו. המשטרה פועלת בעניין.

עוד הוסיפו במשרד התחבורה, כי כמו בירושלים כך גם בבית שמש, משרד החתבורה מקדם את האפשרות של פתיחת שתי הדלתות באוטובוסים. הדבר יקרה כאשר ייפתרו מספר בעיות טכניות, ומשרד התחבורה לא רואה בעייה עקרונית בכך. אך אין שום כוונה לבטל את פעילות הקו".

גם חברת סופרבוס הבהירה ל'בחדרי חרדים': ״סופרבוס לא הודיעה על כל שינוי או ביטול של קו 16 בבית שמש והקו ממשיך לפעול בהתאם להנחיות משרד התחבורה. וחוקית, גם אין לה סמכות לבטל קו תחבורה ציבורית. משרד התחבורה הוא היחידי שמוסמך לקבוע קיומו או ביטולו של קו, מסלולו, תדירות הנסיעה והתחנות״

שמוליק גרינברג מחזיק תיק התחבורה בבית שמש אומר ל'בחדרי חרדים': "הקו הזה הוא קו חשוב שמשרת את תושבי השכונות בצורה ישירה ומהירה, הוא משרת תלמידים ואברכים בצורה יעילה מאוד, הציבור רוצה אותו, וחבל מאוד אם פעילות הקו תופסק".
בית שמש הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד