י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החופשה המושלמת: לילה במלון יוקרה בפחות מ-999 שקל וביקור בקבר ערפאת

בניגוד למחירים הגבוהים שמציעים בתי מלון בתל אביב, בתי המלון בלב רמאללה מציעים מחירים נוחים בהרבה - והאירוח אינו נופל ברמתו • מדובר במהפך בתחום התיירות; המבקרים מעדיפים ללון בשטחי הרשות - ולטייל בה או לצאת לטיולים בשטחי ישראל

צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90



לו היינו מציעים לכם שני לילות במלון חמישה כוכבים, שדורג על ידי מבקריו בציון 9, במרכז עיר תוססת, במחיר של 990 שקל לעומת 4,190 שקל, במה הייתם בוחרים? מחקר שערך אתר השוואת המלונות הוטלס קומביינד, המבוסס על ביקורות של מבקרים בבתי המלון, מגלה נתון מעניין על בתי המלון ברשות הפלסטינית. בעוד שלילה בבית מלון יוקרתי במרכז תל אביב יכול להגיע למחיר של למעלה מ-1,800 שקל, מציעים בתי המלון בלב רמאללה, העיר התוססת והמודרנית של הרשות, מחירים זולים בהרבה.

בישראל, מלונות היוקרה נושאים תג מחיר גבוה, המייקר את עלויות החופשה בארץ, ומעודד ישראלים רבים לחפש אלטרנטיבות זולות יותר בחו"ל, ותיירים רבים – "לזלוג" לישון ברשות. מלונות היוקרה ברשות הפלסטינית מציעים מנעד מחירים נמוך, ותמורה גבוהה, כך לפי הביקורות שהשתפרו מאד בשנים האחרונות, לפי אתר השוואת המחירים.

נראה שהיצע המחירים הנמוך, יחד עם התמורה שחלה ברמת האירוח המשתפרת בבתי המלון, מושכת תיירים רבים שמגיעים לארץ להמיר חלק מהלינות שלהם לבתי המלון ברמאללה או בית לחם, ולהעביר חלק מהשהות שלהם לשטחי הרשות, או לצאת ממנה לטיולים בשטחי ישראל.

לדברי איל סגל, מנכ"ל הוטלס קומביינד ישראל, חוות הדעת הטובות שמקבלים בתי המלון בשטחי הרשות, המדורגים על ידי המבקרים בציונים שבין 8.9 ל-9.6, אינם עניין של מה בכך. "אפשר לראות זאת בהשוואה לציונים הניתנים למלונות 5 כוכבים באילת או תל אביב, שמדורגים בציון של 8-7", מסביר סגל.

"מדובר במהפך שעובר לאחרונה תחום התיירות ברשות, המציע אירוח לפי סטנדרטים בינלאומיים. מלונות היוקרה מבקשים מחירים הנעים בסביבות 440 ל-1,180 שקל ללילה ומושכים תיירים רבים". סגל מוסיף כי גם ברמאללה או ביריחו נאבקים בתי המלון בדירות אירוח, המציעות לינה במחיר של 70 שקל ללילה, בדומה להיצע החדרים בתל אביב.

גל מור, מנכ"ל ומבעלי רשת ההוסטלים אברהם הוסטל'ס, וחברת הטיולים אברהם טורס, מספר שהקהל שיעדיף לישון בבתי המלון היוקרתיים בגדה יהיו דווקא קבוצות זרות, המחפשות להוזיל מחירים ולקבל תמורה גדולה. עלות לילה בבית לחם מוזילה את הטיול ומאפשרת גישה מהירה ליום טיול בירושלים, ובתי המלון ברמות האירוח הגבוהות בתוך ירושלים מתקשות להתחרות עם היצע המחירים בבית לחם וברמאללה.

חברת אברהם טורס מבית אברהם הוסטל מוציאה סיורים מידי שבוע לתיירים עצמאיים שמגיעים לארץ. "חלק גדול מהתיירים מגיעים לתל אביב ולירושלים ומתעניינים באתרים בגדה, אבל נתקלים בקשיים לארגן את הטיול ולממש את העניין. אנחנו השתלבנו שם בניסיון לפצות על החוסר הזה", מספר מור.

הסיור המתויר ביותר על ידי תיירים עובר ברמאללה, שם מבקרים המטיילים בקברו של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, שליד המוקטעה, וחווים את סגנון החיים הערבי-מודרני. משם נהוג להמשיך לאתרים הדתיים בבית לחם, לעיר העתיקה, לשווקים של יריחו ולטבול בקאסר אל-יהוד, אתר צלייני קדוש. את הסיורים מדריכים פלסטינים בשיתוף עם מדריכים ישראלים, והוא מנסה לגעת באלמנטים תרבותיים ובנקודות מבט שונות סביב הסכסוך.

המלונות המובילים בדירוג של הוטל קומביינד הם מלון Mövenpickl ברמאללה, מלון 5 כוכבים שזוכה לציון מרשים של 9.6 המשוקלל על מדדים שונים בהם רמת ניקיון, שירות, מגוון המתקנים, סידורי הארוחות ועוד. במלון 170 חדרים, והוא ממוקם בלב אזור התיירות של אחת הערים המודרניות והמפותחות ביותר בגדה, שמציעה גם חיי לילה ותרבות עשירים.

מלון פלסטין פלאזה, גם ברמת אירוח של 5 כוכבים, זוכה לציון 9.0. המלון ממוקם בבניין הגבוה ביותר ברשות, בין הקומות 15-20 של המגדל. אתר המלון מציין שחדריו משקיפים לנוף פרברי רמאללה המערביים, ואל הים התיכון שנראה, בבירור בימים בהירים. במלון 100 חדרים מרוהטים באלגנטיות ופאר, ומסעדה.

בבית לחם מלון ג'אסיר אינטרקונטיננטל ברמת אירוח של 5 כוכבים, זוכה לדרוג של 8.9. במלון 250 חדרים, גישה למגרשי טניס, בריכה מחוממת, ספא ומועדון לילה הפועל במלון. בריכת השחייה המעוצבת במראה מזרח תיכוני עם אבן מקומית, צמחייה טבעית ומותאמת לסוגי מבקרים שונים.

בערים הגדולות ברשות מוצעים גם הוסטלים לתיירים, כאשר פעמים רבות, גם כשפער המחירים בין הוסטלים בארץ לבין אלו שבגדה נמוך יותר מהפער הגדול במלונות היוקרה, עדיין יעדיפו חלק מהתיירים שלא לחזור לישון בתל אביב או בירושלים, אלא להישאר ללון ברמאללה או בית לחם. "מי שמזדהה עם האג'נדה או מחפש לחוות עוד חוויות תרבויות או ריגוש גדול יותר, יבחר ברמאללה או בבית לחם".
חופשה רמאללה מלון יוקרה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד