י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אסור לילדים ללבוש חולצות צבעוניות בשבת

אחרי שחסידות סאטמר בקרית יואל פרסמו תקנות חדשות הנוגעות למכנסי הגברים והילדים, החליט הפלג של האח, להחמיר בתקנות חדשות משלו, לגבי חולצות הילדים

צילום: נתי שוחט, פלאש90
צילום: נתי שוחט, פלאש90

סאטמר בתחרות של מי יחמיר יותר: אחרי שחסידות סאטמר בקרית יואל יצאו בתקנות חדשות הנוגעות למכנסי הגברים והילדים, החליט הפלג של האח המכונה 'הזאלונים', לצאת בתקנות חדשות לגבי החולצות של הילדים.

במכתב שנשלח השבוע מהנהלת "גני הילדים "ויואל משה" דרבנו יואל מסאטמר בויליאמסבורג" -מעוזם של פלג הזאלונים, נאמר: "פרצה התגנבה למחננו, בה הורים מלבישים את הילדים לכבוד שבת בחולצות צבעוניות, בצבע תכלת, או בצבע אפור, במקום החולצות הלבנות שהיו נהוגות מדורי דורות. למרות שהפרצה נפרצה בחלק מהמשפחות, אנחנו מרגישים צורך להתריע על הפרצה כדי לעצור אותה מלחדור עוד יותר למחוזנו".

"הלבוש הלבן לכבוד שבת קדש נהוג בציבור מדורי דורות, בגמרא הקדושה כתוב כי התנאים והאמוראים נהגו ללבוש לבן לכבוד שבת המלכה. הסבים והסבתות שלנו, ההורים שלנו, כולם הלבישו לנו חולצות לבנות לכבוד שבת, חולצות שיש עליהם "חן של שבת" לא חולצות צבעוניות של יום חול, ולכן גם אנחנו מצווים לנהוג כמוהם.

"על כן אנחנו מבקשים מההורים החשובים,תלמידינו היקרים, להלביש את ילדיהם אך ורק בחולצות לבנות לכבוד שבת. הכלל הזה קיים גם לגבי הילדים שמגיעים לחיידר, אחרי ה"חלאקה" גם הם צריכים להיות לבושים בחולצה לבנה ולא צבעונית".

כך נאמר במכתב ששיגרה הנהלת גני הילדים "ויואל משה" בויליאמסבורג.
סטמר שבת קודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד