ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

היהודים מרוצים: נציג הימין נבחר לנשיא הפרלמנט האירופי

אנטוניו טאיאני, איש ימין איטלקי, נבחר אתמול לכהן כנשיא הפרלמנט האירופי: "אוהב יהדות ויהודים"

אנטוניו טאיאני. צילום: אלי איטקין
אנטוניו טאיאני. צילום: אלי איטקין

אנטוניו טאיאני מי ששימש בשנים האחרונות כמ"מ וכסגן ראשון לנשיא הפרלמנט האירופי נבחר אתמול (ג) לכהן כנשיא הפרלמנט האירופי.

טאיאני איש ימין-מרכז, הביס את יריבו איש השמאל בפער משמעותי והוא יכהן כנשיא הפרלמנט בשנתיים וחצי הקרובות.

גוש השמאל ספג מכה קשה שכן מאתמול מכהנים בשלושת התפקידים החשובים במוסדות האיחוד האירופי אנשי הימין השמרני; נשיא המועצה דונלד טוסק, נשיא הנציבות ז'אן קלוד יונקר, והנשיא החדש של הפרלמנט טאיאני.

אנטוניו טאיאני (63), עיתונאי יליד רומא בוגר לימודי משפטים היה דוברו של סילביו ברלוסקוני שכיהן כראש ממשלת איטליה. ומאוחר יותר החל בקרירה במוסדות האיחוד האירופי.

ב'ועידת רבני אירופה' מברכים על הבחירה. נשיא הועידה ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי טאיאני הנו ידיד אמת ואוהב ישראל וכי במעשיו ובהצהרותיו הוכיח כי 'טיאאני טוב ליהודים'.

כזכור, בנאומו בפני חשובי רבני ודייני אירופה וראשי ארגונים יהודיים משלושים ושניים מדינות משתתפי 'ועידת רבני אירופה' בטולוז אמר טאיאני כי 'הילדים שנהרגו בטולוז, נרצחו מאותה סיבה שנרצחו היהודים לפני שבעים שנה כאן באירופה. הכפלת האירועים האנטישמיים ל 851 מקרים ב 2014, בהשוואה לשנה שקדמה לה, חייב להביא אותנו להילחם בנחישות נגדה ולגדוע באיבה כל תופעה שכזו. אנו בפרלמנט האירופי נילחם על הזכות לחיות כאן ביבשת כיהודי. אנו מכבדים את מצוות הדת ונילחם ללא פשרות על הזכות הזו'. עוד אמר טיאאני כי 'היהודים היו והינם חלק חשוב ביותר מההיסטוריה, מההווה ומעתידה של אירופה וכי ימשך שיתוף הפעולה בין מוסדות האיחוד האירופי לרבני 'ועידת רבני אירופה' ונציגיה בבלימת כל יוזמת חקיקה נגד הזכויות הדתיות של היהודים ובמלחמה באנטישמיות'.

נציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי ורבה של בלגיה הרב אברהם גיגי אמר כי טאיאני גם יאזן את היחס של הפרלמנט האירופי כלפי ישראל ; 'הוא ידיד אמת של העם היהודי'. הרב גיגי אמר כי טאיאני היה מיוזמי הועידה המיוחדת שהתכנסה לפני כחודשיים בבית האיחוד האירופי לדיון מעמיק על 'עתיד הקהילות היהודיות באירופה' שבמסגרתו נשא דברים נוקבים נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט והשתתף בקביעות באירועים בביהכ"נ הגדול בבריסל.


האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד