ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הרב מאזוז בהילולת הענק: "אחזור לשיעורים"

בהילולת הענק של ישיבת כסא רחמים, התייחס הגר"מ מאזוז להפסקת שיעורו: "בגלל הבריאות שלי אמרתי אני מפסיק, פתאום קיבלתי מכתבים רבים שביקשו להמשיך את שידור השיעור"

צילום: עזרא טרבלסי
צילום: עזרא טרבלסי

למעלה משמונת אלפים איש, השתתפו אמש (ג), בהילולת הענק של מוסדות ישיבת 'כסא רחמים' בראשותו של ראש הישיבה הגאון הגר"מ מאזוז, בגני התערוכה בת"א בביתן 2 - האולם הגדול במזרח התיכון.

באירוע השתתפו למעלה ממאתים רבנים ואישי ציבור, בהם הראש"ל הגר"ש עמאר רבה של ירושלים, הדיין הגאון רבי ציון בוארון, הגאון המקובל הרב דוד בצרי, הגאון הרב מיכה הלוי רבה של פתח תקווה, הגר"י ברדא, הגאון הרב רפאל כהן, ועוד עשרות רבנים ערים דיינים ראשי ישיבות, כ"כ השתתפו באירוע שורה של אישי ציבור, בניהם שר האוצר משה כחלון, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר תנועת 'יחד' הרב אליהו ישי, ועוד.

האירוע המוגדר כההילולא הגדולה בארץ, סביב שולחנות ערוכים כיד המלך, דרש הפקה לוגיסטית ענקית הכוללת אלפי מנות והקמת מערך ארגוני יוצא דופן, עבר בהצלחה גדולה, ואלפי איש ששילמו מאות שקלים בכדי להשתתף באירוע, גדשו את המקום עד אפס מקום, ולקחו חלק בהחזקת מוסדות הישיבה.

את החלק האומנותי של הערב, הרכיבו גלריית זמרים ואמנים מהשורה הראשונה, שליוו את הערב בקטעי שירה ופיוט הזמרים: עוזיה צדוק, יובל טייב, החזן והפייטן ר' דוד שירו, שאול חיון, בני ברדא, יוסי ברדא, ישי טהרני, אלירן דרעי.

הגאון רבי מאיר מאזוז אמר שהאירוע הוא "מפגן התמיכה של עם ישראל בתורה, מראה לבורא עולם את האהבה לתורת ה', אומרים אנחנו אוהבים את התורה". הוא הכריז כי בע"ה יוקם בע"ה ע"י יו"ר תנועת 'יחד' הרב אליהו ישי, רשת שתרכז הקמת שיעורי תורה בכל רחבי הארץ, לעם ישראל, ובע"ה גם יקבלו תקציבים על כך לחזק את ידם.

בין הדברים התייחס הגר"מ מאזוז לסערת שיעורו השבועי שהופסקה ולאחר מכן נאות לחזור למסור את השיעור, ואמר: "נוכחתי לדעת כמה העם צמא לתורה, אנחנו התחלנו בעלון בפינה קטנה, הלך וגבר ונישא עד שמדפיסים למעלה ממאה אלף עותקים, כל החוגים קוראים בו, התורה של כולם, בגלל הבריאות שלי אמרתי אני מפסיק, פתאום קיבלתי מכתבים רבים שביקשו להמשיך את שידור השיעור, אז אם אין ברירה אמר הרב, אז נמשיך בע"ה להעביר את השיעור. בין הדברים סיפר הרב בבדיחות את אחד המכתבים שקיבל מילדה בכיתה ג' שכתבה כי כל מוצאי שבת ב'קול ברמה' אני נרדמת יפה עם השיעור, ועכשיו איך אני ירדם?! נו בעייה..".

נאומו של מרן ראש הישיבה עסק במספר נושאים ביניהם אף בפרשת החייל היורה אלאור עזרייה ואמר כי על פי דין תורה היה צריך לצאת זכאי, וגם אם כשל ועשה טעות, על עינוי דין אכזרי וציבורי כזה היה ראוי לחון אותו.























הרב מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד