כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הכסף מהקנסות המוגדלים - ילך למלחמה בתאונות

ח"כ יעקב אשר דורש מהאוצר שתשלומי הקנסות יוקצו למלחמה בתאונות: "אם לא אענה אגיש הצעת חוק פרטית"

אילוסטרציה. צילום: הצלה
אילוסטרציה. צילום: הצלה

כסף הקנסות למלחמה בתאונות: יו״ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה ח"כ יעקב אשר הגיב הבוקר (ד), בתוכנית 'הכל דיבורים' ברשת ב׳ להגדלת קנסות התעבורה שאושרה אמש בועדת הכלכלה, ואמר: "לא נוח להשית קנסות, אך לצערנו זה חיוני להצלת חיים, במקביל דרשתי מהאוצר שתשלומי הקנסות יוקצו למלחמה בתאונות, אם לא אענה אגיש הצעת חוק פרטית".

גם בעמותת אור ירוק אמרו היום ל'בחדרי חרדים': ״מתן קנסות לעברייני תנועה במקום זימון אוטומטי אל בית המשפט לתעבורה, יצמצם את מספר התיקים הרב ויפחית את העומס.



"כ-50 אלף תיקי תעבורה ממתינים לטיפול משפטי ולכן צמצום התיקים יאפשר למשטרה להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסכנים את החיים של כולנו בכביש. במקביל, כדי שהמהלך יהיה אפקטיבי המדינה חייבת לחזק את האכיפה המשטרתית ב-300 ניידות תנועה ו-300 שוטרים שיורידו את הנהגים העבריינים מהכביש״.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפי ההצעה שאושרה אמש (ג׳) נקבעה מדרגת קנס חדשה של 1,500 שקל – ואושר להחיל את הקנס הגבוה על עבירות חמורות בהן: אי ציות לרמזור אדום (במקום 1,000 שקל כיום), נהיגה במהירות של 31 עד 40 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית ונהיגה במהירות של 41 עד 50 קמ"ש מעל המותר בדרך בין עירונית (במקום הזמנה לדין כיום).

עוד אושר להחמיר את הענישה על עבירות שונות של רוכבי אופניים חשמליים, בין היתר ברכיבה על המדרכה, ולקבוע את גובה הקנס בגינן על 250 שקלים, במקום 100 שקלים כיום, ולהחמיר ענישה על עבירות נוספת בהן נהיגה ללא רישיון בתוקף ועוד.
קנסות תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד