כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כל התככים שיש: מפלגת העבודה בוחרת מזכ"ל

במפלגת העבודה בוחרים היום מזכ"ל חדש, ו'בחדרי חרדים' מגיש את כל התככים בצמרת המפלגה בדרך לבחירות לתפקיד ה מזכ"ל, היו"ר ויו"ר הסתדרות העובדים

המזכ"ל היוצא חיליק בר והיו"ר הרצוג בועידת המפלגה, צילום: פלאש90
המזכ"ל היוצא חיליק בר והיו"ר הרצוג בועידת המפלגה, צילום: פלאש90

הבוקר (חמישי) תצא מפלגת העבודה להצביע על זהותו של המזכ"ל הבא בארבעה מוקדים בירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע. הצירים יצביעו אף לתפקיד יו"ר ותיקי העבודה, וההצבעה תיפתח מהשעה 11:00 לפנות צהריים ועד 21:00 בלילה.

שלושת המתמודדים שהגיעו לקו הסיום, לאחר שחיליק בר, המזכ"ל החזק והנוכחי, החליט שהוא לא מתמודד שוב הם - ערן חרמוני, הנתמך על ידי פרץ והרצוג, יא יא (יאיר) פינק הנתמך על ידי יחימוביץ', וח"כ מיכל בירן שמגבשת לעצמה מחנה עצמאי ונתמכת על ידי ניסנקורן (שמנצל את יריבותה הקשה עם מי שהביאה אותה לכנסת, שלי יחימוביץ').

המאבק צמוד, ונראה שאף אחד מבין המועמדים לא מספיק חזק בשביל לנצח בסיבוב ראשון. זהות המזכ"ל תשפיע על המהלכים בצמרת המפלגה ובהסתדרות, אולי תקבע מי ינהיג את המחנה הציוני - ואפילו את השותפים האפשריים לריצה לכנסת, שיכולים להעניק למפלגה מעט חיות.

להבדיל מהליכוד, שח"כיה עסוקים כעת בהקרבת מנחות הערצה אחרונות לנתניהו ובמסעות משפילים באולפנים בהם הם מסבירים שוב ושוב שאין דבר שיעשה נתניהו שיהפוך אותו ללא ראוי להנהיג את ישראל, במחנה הציוני לא מתכוונים לוותר ליאיר לפיד על המנדטים בלי מאבק קשה.

יש אולי כאלה שקוראים את הסקרים כעת, המבטיחים למפלגת ישישי ישראל מספר חד ספרתי, ונחרדים. במפלגה עצמה לא חוששים. ישישים, יתרונם בניסיונם. כבר זה כ-15 שנים שתמיד בנקודת הזמן הנוכחית של שנה וחצי לאחר הבחירות ושנה וחצי לפניהן, שהמפלגה מראה סימני דשדוש והיעלמות. בממשלות שרון, אולמרט, ברק ונתניהו הראשונה. תמיד איכשהו נשלף השפן - מצנע, עמיר פרץ, ברק, המחאה החברתית או איחוד עם 'התנועה' של לבני, כדי להשאיר אותה חיה בסופו של דבר.

גם הפעם, אומרים במפלגה השבוע, אנחנו נשיב מלחמה. "הציבור איבד אמון בהרצוג ובשותפות עם לבני, לא במפלגת העבודה", אומר השבוע בעל תפקיד בכיר במפלגה, "אחרי ניסיונות הזחילה החוזרים ונשנים, אף אחד כבר לא מאמין לו ולא סומך עליו. לעומתו, שני המתחרים הרציניים שלו מביאים לציבור הישראלי משהו שלא היה כאן הרבה שנים, ואם הם ינהלו את זה נכון, המפלגה תתייצב". הוא מתכוון כמובן לעמיר פרץ, השני מבין תופרי החליפות, ואראל מרגלית הקולני והאגרסיבי, שפתח גם הוא במרוץ לראשות מפלגת העבודה.

אז האם מה שקורה במפלגת העבודה רלוונטי בכלל למישהו, חוץ מאשר לעסקני המפלגה? לא ברור בכלל. כמו שזה נראה כעת, על ראשות המפלגה מתחרים כבר שלושה: הרצוג, פרץ ומרגלית, ולא מן הנמנע שיהיו עוד. יחימוביץ' לעת עתה ממלאת את פיה מים, והסבירות היא שהח"כית הפופולרית לוטשת את עיניה לתפקיד יו"ר ההסתדרות במקומו של אבי ניסנקורן, שנחשב בעצמו לאחד הבוחשים המרכזיים בנעשה במפלגה.

מהדלפות שהתפרסמו השבוע מתוך ישיבה סגורה של צמרת המפלגה, ממנה הוצאו אפילו הדוברים והעוזרים, מצטייר מאבק יצרי ביותר. הישיבה התכנסה בשאלה האם לתמוך בהדחתו של ח"כ גטאס, ובין השורות עלתה המחלוקת החריפה האם להתמקד בקמפיין המצייר את נתניהו כמושחת ולשאוף לפיטוריו, כפי שמצדד מרגלית, או להעדיף להיאבק מול ראש הממשלה אך ורק בקלפי, כמו שטען בתוקף עמיר פרץ בישיבה. "אם עמיר פרץ ייקח את המפלגה", אומר אחד מאנשיו, "ילך חזק על הטיקט החברתי, ויחבור לביטחוניסט כמו גבי אשכנזי או בני גנץ, תהיה ליאיר לפיד עבודה קשה מאד".
מזכל העבודה ערן חרמוני יא יא פינק העבודה פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד