י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

במעיני הישועה: הגברת המודעות לבדיקת ממוגרפיה

רופאים ורבנים הציגו את העמדה הרפואית וההלכתית לפיהם יש בבדיקה כדי להציל חיים ועל כן נקראת כל אישה לבצע את הבדיקה לפי המלצות הרופאים • כנסים נוספים יתקיימו במקומות נוספים ברחבי הארץ

מעייני הישועה
מעייני הישועה

במסגרת קידום הבריאות בקהילה קיים המרכז הרפואי מעיני הישועה כנס בריאות האישה בנושא 'ממוגרפיה'. תחת הכותרת "מה שכל אישה חייבת לדעת" נשמעו דעתם של רופאים ורבנים בדבר העמדה הרפואית וההלכתית לפיהם יש בבדיקה כדי להציל חיים ועל כן נקראת כל אישה לבצע את הבדיקה לפי המלצות הרופאים.

בפני הנשים הוצגה עמדת גדולי ישראל הקוראים לבצע את הבדיקה שיש בה כדי להציל חיים ע"י רב המרכז הרפואי הרה"ג רבי יוסף ברוך הופנר וסגן המנהל הרפואי ד"ר מנחם חיים ברייר. את הפן המקצועי-רפואי הציגו בפני הנשים ד"ר אלונה סובוצקי - מנהלת מכון הממוגרפיה בבית החולים, ד"ר יהודית בירנבוים כירורגית בכירה ב'מכבי שירותי בריאות' ונציגת עמותת "אחת מתשע".

בפני המשתתפות הוצג מכתבם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, שהופקד בידי ד"ר ברייר, בו הם קוראים לנשים לבצע את הבדיקה שיש בה כדי להציל חיים והיא במסגרת ההשתדלות הנדרשת על כל אחת ואחת. על המכתב חתומים מרנן ורבנן: הגרי"ש אליישיב זצוק"ל, הגר"ש וואזנר זצוק"ל, ולהבחל"ח מרנן: הגראי"ל שטיינמן, הגר"נ קרליץ, הגר"י זילברשטיין, הגרמ"ש קליין, הגר"ש בעדני והגר"ש רוזנברג.

בתום הכנס נפתחו עמדות ממוחשבות לקביעת תורים מהירים לביצוע הבדיקה לחברות כל קופות החולים. הבדיקה אגב, מבוצעת חינם לנשים הנמצאות בקבוצות הסיכון המוגדרות ע"י משרד הבריאות: כל אישה מגיל 50, פעם בשנתיים, או בהתאם להמלצת הרופא המטפל. נשים הנמצאות בקבוצת סיכון (היסטוריה משפחתית עם תחלואת סרטן נשים) מומלץ לבצע בדיקת ממוגרפיה פעם בשנה החל מגיל 40 ומעלה ולעיתים מוקדם יותר, על פי המלצות הרופא המטפל.

על פי נתוני קופות החולים - מספר הנשים החרדיות הניגשות לביצוע ממוגרפיה נמוך באופן משמעותי לעומת שאר המגזרים במדינת ישראל.

במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' אומרים כי בית החולים מסמן את הכנס האחרון כיריית פתיחה לכנסים נוספים שיתקיימו במהלך השנה ברחבי הארץ בחסות בית החולים, זאת כדי להגביר את המודעות באופן משמעותי ולהביא להצלחת חיים. כמו"כ מביעים במעיני הישועה תודה והערכה לקופ"ח 'מכבי' מרחב בני ברק בניהולו של מר אליהו עובדיה - על היותם שותפים לקידום הכנס החשוב.









מעייני הישועה ממוגרפיה כנס נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד