י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בחורי הישיבה ניסו לעצור את ההרס בגופם. צפו בתיעוד

ביום ראשון האחרון הרסה עיריית בני ברק את אחד מהמבנים של ישיבת "שער התלמוד" • בתיעוד שהגיע לידי "בחדרי חרדים" נראים בחורי הישיבה מתעמתים עם הפקחים, נשכבים על הריצפה ומנסים לעצור בגופם את ההרס. צפו בתיעוד

העימותים בהריסת הישיבה. צילום: נחמן בן יוסף
העימותים בהריסת הישיבה. צילום: נחמן בן יוסף

ביום ראשון האחרון הרסה עיריית בני ברק את אחד מהמבנים של ישיבת "שער התלמוד", ישיבה ותיקה הקיימת למעלה מ-16 שנה, בראשותו של הרב יצחק ברוורמן שליט"א. בתיעוד שהגיע לידי "בחדרי חרדים" נראים בחורי הישיבה מתעמתים עם הפקחים, נשכבים על הריצפה ומנסים לעצור בגופם את ההרס.

אין זו הפעם הראשונה בה מנסה עיריית בני ברק להרוס את המבנה. בפעמים הקודמות לא הצליחו הפקחים להרוס את המבנה בעקבות התנגדות התלמידים וחזרו על עקבותיהם. הפעם, למרות התנגדותם העזה של בחורי הישיבה הצליחו הפקחים והמבנה נהרס באמצעות דחפורים.



נתנאל, אחד מתלמידי הישיבה אמר ל"בחדרי חרדים": "אני לומד בישיבה 7 שנים. זו ישיבה מיוחדת שמרוממת את התלמידים שמצאו כאן את ביתם הרוחני. הריסת מבנה הישיבה הוא צער גדול מאוד עבורנו. מצערת גם העובדה שאף איש ציבור חרדי לא הראה נוכחות ולא טרח לעצור את ההרס. לא ייאמן שדווקא בבני ברק, עיר התורה, הורסים מבנה של ישיבה קדושה בכזו גסות".

"אני בטוח שכל תלמידי, ובוגרי, ואוהדי "שער התלמוד" לדורותיה לא ינוחו ולא ישקטו עד שהנושא יסודר ובני הישיבה ישוכנו במבנה אחר" הוסיף התלמיד.


מעיריית בני ברק נמסר בתגובה לבחדרי חרדים:

1. כל מי שמעיין בעיתונות השבוע, רואה שעיריית בני-ברק, כמו לפני חודשים אחדים, עושה מאמצים בלתי נלאים למציאת מגרשים שיוקצו לבתי-כנסת, לישיבות, למוסדות תורה ולמוסדות חינוך, ומשום כך פורסמו המודעות להגשת בקשות, בהתאם להנחיות משרד הפנים, להקצאות למטרות נעלות אלו.

2. בד בבד, כשם שיש צורך לאתר שטחים ולהקצותם למוסדות תורה, אין העירייה יכולה לאשר השתלטות על קרקעות עירוניות, מבלי לקבל אישורי הקצאה ובניגוד לחוקי התכנון והבניה, וזה מה שקרה במקרה דנן.

3. כל פניותיו של העולה על השטחים לבתי-משפט נדחו, ונקבע ע"י בתיהמ"ש שאליהם הוא פנה, שעליו לפנות את השטח, ומשלא עשה כן, הדרך היחידה היתה לפנותו.

4. בנוסף לכך, השבוע בוצע צו הריסה על מבנים במקום שהיו מסוכנים לציבור, בהתאם לחוו"ד הנדסית. בקשתו לקבל מבימ"ש צו מניעה לצו הריסה נדחתה בביהמ"ש אליו הוא פנה.
ישיבה פקחים שער התלמוד הרב ברוורמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד