י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אחר 15 יום שוחרר החשוד בתקיפת פרוש ובפרשה האסורה בפרסום

10 ימי מעצר בית, הרחקה מירושלים, לכשות גיוס ואי יצירת קשר מהמעורבים

החשוד בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר
החשוד בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

לבית משפט השלום בירושלים הובא היום (ה') החשוד בתקיפת סגן השר פרוש ובנו ראש עיריית אלעד, שעם מעצרו נתפסו ברשותו מסמכים הקשורים לקבלת פטורים מצה"ל. אחר ארבע הארכות, בסיום הדיון הוחלט לשחררו בהסכמת הצדדים בתנאים מגבילים.

שבועיים לאחר חשיפת "בחדרי חרדים" על תקיפת סגן השר פרוש ובנו ראש עיריית אלעד, נרשמה בימים האחרונים התפתחות דרמטית בחקירה, עליה עדיין חל צו איסור פרסום.

כזכור, פחות מיממה לאחר הפרסום הראשון ב'בחדרי חרדים' על התקיפה, צוות חקירה מיוחד שהוקם במשטרת מרחב ציון עצר לחקירה חשוד בתקיפה, במהלך הפגנה בלשכת הגיוס בירושלים.


החשוד בבית המשפט. צילום: בחדרי חרדים

על פי הודעת המשטרה, "בחיפוש שבוצע עם מעצרו תפסו החוקרים ברשותו מספר אישורים פסיכיאטריים שעל פי החשד יועדו לחלוקה למועמדים לגיוס על מנת להציגם כדי לקבל פטור מגיוס לצה"ל, וצ'ק שיועד, על פי החשד, לתשלום לפסיכיאטר".

כפי שניתן להבין מהודעת המשטרה, הפרשה, שהחלה בנושא תקיפת מאיר וישראל פרוש, הפכה לפרשה גדולה בהרבה הנוגעת לנושא הפטורים מצה"ל.

שבוע לאחר מעצרו, השופטת מיקה בנקי הוציאה צו איסור פרסום על פרטי החקירה, למשך חודש. החשוד, הובא אתמול (ב') בפעם הרביעית לבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו בשלושה ימים נוספים, וכאמור היום שוחרר בתנאים: 10 ימי מעצר בית, צו הרחקה מירושלים, צו הרחקה מלשכות הגיוס בכל רחבי הארץ ואיסור יצירת קשר עם המעורבים.


תיעוד תקיפת פרוש כפי שפורסם בחדשות 2

עו"ד נדב גדליהו המייצג את החשוד מטעם "ועד ההצלה" אמר ל'בחדרי חרדים': "בשל צו איסור הפרסום החל על הפרשה אנו מנועים מלהגיב, אך אנו בספק אם החשדות כלפי החשוד עולים לכדי עבירה פלילית". עוד הוסיף, "אין ספק כי השחרור שלו מגלה את תחילת קריסת התיק. תיק שהחל בקול רעש גדול, מסתבר שלא מיניה ולא מקצתיה..."

ל'בחדרי חרדים' נודע כי צוות החקירה המיוחד פועל מסביב לשעון על התיק וביצע פעולות חקירה רבות. כאמור, במהלך היממה האחרונה נרשמה התפתחות דרמטית בפרשה, הנוגעת לעסקן חרדי בכיר הקשור לנושא הפטורים מצה"ל. על ההתפתחות החדשה, כמו על שאר פרטי החקירה, חל צו איסור פרסום.

פרקליטו של אחד המעורבים בפרשה, עו"ד שגיא גרינפלד, מסר ל'בחדרי חרדים' כי "החקירה בראשיתה. עקב צו איסור הפרסום אני מנוע מלהתייחס לדברים".
גיוס לצה מאיר פרוש לשכת גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד