כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר קיבלו היתר לחלל שבת

ג'ארד ואיוונקה קושנר-טראמפ קיבלו היתר מיוחד מרב לנסוע בשבת לאחר השבעת הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. הסיבה: פיקוח נפש, זאת על רקע בעיות אבטחה

ג'ארד קושנר (רויטרס)
ג'ארד קושנר (רויטרס) צילום: רויטרס

ג'ארד ואיוונקה קושנר-טראמפ קיבלו היתר מיוחד מרב לנסוע בשבת לאחר השבעת הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. כך מפרסמים כלי תקשורת בארה"ב. על פי הדיווח, איוונקה טראמפ-קושנר תיסע ביום שישי בערב מבית המלון בו היא שוהה, לעבר בית הכנסת "דה שול", בה תתפלל משפחת קושנר, בית הכנסת של הרב שם טוב - רב הבית הלבן.

"לאחר התפילה תיסע משפחת קושנר לאולם בו תיערך סעודת השבת ומשם למלון בו יערך נשף ההשבעה", כך אמר היום יו"ר המפלגה הרפובליקנית, מארק צל, השוהה בוושינגטון וישתתף בטקס ההשבעה.

בראיון לתוכנית הבוקר של נועם זיגמן אמר מארק צל כי איוונקה טראמפ, שהיא כידוע גיורת, קיבלה את ההיתר לנסוע בשבת מרב, שהתיר לה זאת מטעמי ביטחון, שבמקרה זה הוא בגדר "פיקוח נפש", ממש כמו שרופאים, חיילים ושוטרים עובדים בשבת, זאת בשל הדוחק הצפוי ברחובות ובשל הקושי לאבטח את המשפחה.

מארק צל הוסיף ואמר כי מארגני טקס ההשבעה דאגו לסדר לשומרי השבת שהייה במלונות הקרובים למרכז ההתרחשויות. שומרי השבת האחרים כדוגמת משפחת קושנר-האב והאורחים האורתודוקסים האחרים שהוזמנו, ילכו רגלי לבית הכנסת חב"ד של הרב לוי שם טוב.

בראיון שהעניקה לג'רוזלם פוסט בחודש נובמבר אמרה איוונקה כי אחרי הגיור אימצה את השם "יעל" וכי היא מחויבת לשמירת שבת וחג, לשמירת כשרות ועוד. איוונקה סיפרה בראיון שהיא ומשפחתה מקיימים את השבת כהילכתה והחל מזמן הדלקת נרות עד צאת השבת היא, בעלה והילדים מבלים זמן איכות יהודי, אינם עונים לטלפונים ונהנים מהשבת.
איוונקה טראמפ ג'ארד קושנר חילול שבת היתר פיקוח נפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד