כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הסוד האפל מאחורי תחנת הרדיו של גלי צה"ל

שדרנית בגלגל"צ פוטרה בגלל שאמרה כי תנקוט אלימות באם שוטר יבוא לפנותה מביתה • אלו השאלות שאנחנו צריכים לשאול על קיומה של תחנת הרדיו הצבאית של ישראל

עו"ד יצחק שינפלד
עו"ד יצחק שינפלד

חייל צה״ל בשירות סדיר שחילק פליירים בעד אלאור עזריה נכלא, הועמד למשפט צבאי ונדון ל20 ימי מחבוש. שדרנית גל״צ שפרסמה פוסט בשמה המלא ובו כתבה ״גם אני הייתי דורסת שוטר לו היו הורסים לי את הבית״, פוטרה ע״י מנהל התחנה.

הרוחות בתחנה הצבאית סוערות - הפיטורין לא יעברו בשתיקה. רבים מוחים על הפיטורין שנעשו בשיחת טלפון, בטענה לפגיעה בחופש הביטוי. אחרים מצדיקים. אין מקום בתחנה צבאית לשדרנית שמסוגלת לאמירות נגד כוחות הביטחון. הסערה ב״כאילו״ תחנה צבאית נמשכת.

עתידה האישי של המפוטרת לא רלבנטי ולא מעניין, היא תאומץ בחדווה ובהוקרה על ידי רבים בתקשורת הישראלית. פיה פערה בטיפשות, שטויות על לשונה, אך צפתה העתיד, למען ביתה, תעשה ותרוויח. בישראל 2017 יהיו שידאגו להעסקתה בנוחות ובהרחבה. מדי ג׳יי זוטרה למוסיקה מזרחית, תהפוך לאושיה.

הבעיה אינה הגב' הלא נחמדה. הבעיה זו התחנה הצבאית והגישה הלעומתית של לפחות חלק ניכר מעובדיה. גל״צ, גם בפיקודו של ירון דקל, מוצבת בשמאל וצפונה. זו תחנה מיותרת, בזבזנית, ללא כל הצדקה קיומית. שלא פונה לקהל היעד. אך מקפידה על אג׳נדה שמאלנית מובהקת. עם מספר זעום של שדרנים ימנים מנסים להכשיר את השרץ ובדיעבד.

בנוסף לאוסף הג׳ובניקים המקורבים. בנים של, חברים של, מקורבים ל, שמשמשים כמפיקים, עורכי משנה, ושאר תפקידים זוטרים. ישנם את הכתבלבים בפרוטה, שעברו את המיונים, ״זכו בפיס״! והתקבלו לשרות-צבאי בתחנת רדיו. ישנו גם דוס מחמד. מחיאות כפים.

כיום גל״צ נשענת רובה ככולה, ברוב שעות היממה, וודאי בתוכניות האקטואליה ותוכניות הדגל, על טאלנטים יקרים ושכירים מקצוענים שמלהטטים בין התחנות, מי משלם יותר! כמו בכל תחנה מסחרית. רק שהפעם ע״ח הקופה הציבורית, הכיס העמוק של כולנו.

הקושיה מהדהדת. מדיניותה המובילה של הממשלה הנוכחית, להפריט את התקשורת היקרה והבזבזנית. למה להחזיק את התחנה המיותרת?

כל שר בטחון בפוטנציה, לפני שהתמנה לתפקיד! ״סגר״ את התחנה הצבאית ובצדק. הביקורת של שר הבטחון איווט-ליברמן בעבר, נגד התחנה שבאחריותו היום! ירדה לרזולוציות נמוכות ותוקפניות. כבוד השר התרווח בכורסתו שבקריה בת״א.... הכל נראה ואולי נשמע אחרת. אותו סיפור עם השר לשעבר, בוגי יעלון. שינוי דרמטי מלפני המינוי, ללאחר המינוי הנחפץ. למה? למי הפתרונים?

אמות המידה והשיפוט גם בצה״ל הגדול, שונות? יש הבדל בין חופש הביטוי של חייל-לוחם בבסיסו לבין חופש הביטוי של ג׳ובניק בבסיס גל״צ ביפו?

ממי, ולמה מפחדים בצמרת צה״ל ומשרד הביטחון, מאוסף הג׳ובניקים שמשרתים ומפיקים כמה טאלנטים ושדרנים מוכשרים ככל שיהיו, בתחנה הצבאית? מה קורה שם שאיננו יודעים?

האם הלחצים באים מהאבות המקושרים, פרוטקציונרים בלעז, שדואגים לבנים ולבנות שלא עלינו ״התחיילו״? האם הסירחון מגיע מהראש? מחזיקים תחנה שידור מיותרת, בעלות גבוהה ע״ח אמצעי לחימה, שמאלנית במפגיע, בעלות של הרבה עשרות מיליונים לשנה, רק למען הבת של... והבן של.....? כשיגיע זמנם להתחייל, האמנם?

זו פרה קדושה, שהפכה ל״קדשה״, מסיבה נעלמה. ממשלות מתחלפות, תקציבים מקוצצים. חוסכים באימונים ותחמושת. לא קונים ציוד מציל חיים, אין כסף לקומנדקרים ממוגנים. יש כסף לג׳ובניקים בעלי אג׳נדה, שלא מהססים להשמיע קולם וברמה, ללא פחד ומורא. בד״כ נגד הממשלה, מעשיה ופעולותיה.

יום אחד הסוד עוד יתגלה. כשיתמנו ראש ממשלה ושר בטחון שילדיהם קטנים או שכבר סיימו את השירות. עד אז הסוד יישאר כמוס ליודעי ח-ן. חבל.
יצחק שינפלד תחנת רדיו ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד