י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

העירוב חוזר לשכונת המריבה בבית שמש

סולחה בבית שמש: העירוב בשכונת המריבה בעיר, יותקן מחדש, בהשתתפות אישי ציבור חילונים וחרדים בעיר

בית שמש. מאבק על העירוב
בית שמש. מאבק על העירוב

סולחה בבית שמש: העירוב בשכונת המריבה בר אילן, יותקן מחדש היום בשישי, בנוכחות אישי ציבור חילונים וחרדים בעיר.

ביום רביעי נערכה פגישה בין יו"ר הליכוד בבית שמש ופעילים חילונים לבין יו"ר סיעת 'דגל התורה הרב ישראל סילברסטיין, ונציגי שכונת בר אילן המתחרדת והוסכם על הקמת עירוב חדש בהידברות מלאה ובתוואי שיאושר על ידי כל הצדדים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' עקרו פעילים חילונים את עמודי העירוב בשכונה המתחרדת בר אילן. אך חילוקי הדעות נפתרו בפגישה שהתקיימה בין הצדדים.

בפגישה נכחו מצד הנציגות החרדית, סגרה"ע הרב שמואל גרינברג, יו"ר סיעת "דגל התורה" הרב ישראל סילברסטין ונציגי הקהילה. מצד האוכלוסיה הוותיקה השתתף סגרה"ע משה שטרית, יו"ר סניף הליכוד שלום אדרי ונציגי התושבים.

בפגישה הועלה כאבם של תושבי השכונה, בכך שלאחר עשור, הגיעה קבוצה קטנה ומשולהבת, להחריב את האווירה המיוחדת תוך כדי רמיסת שבת קודש. כן הובעה תרעומת על שנמנעים מהם באופן אבסורדי מזה כעשור, שירותי קהילה מינמליים כמו בית כנסת וגנים עירוניים על אף התרחבות הקהילה למעל מאה וחמישים משפחות
.
במקביל נציגות העיר הוותיקה, הביעה את תסכולה מכך שדברים נעשים בעיר ללא הידברות מראש והם רואים זאת כהתרסה בתושבים הוותיקים.

הקבוצה הצהירה שהתושבים קרובים מאוד למסורת היהודית ואין התנגדות לצרכי דת עבור התושבים המתגוררים בשכונות הוותיקות רק הם מבקשים שהדברים יעשו בהידברות תחילה.

לאחר ההבנות וההסכמות בין הצדדים הסכימו כולם על הידברות ואוזן קשבת, כדי להגיע להבנה בנוגע לצרכיו האלמנטריים של כל ציבור וציבור על אופיו ומנהגיו. כצעד ראשון, הוחלט על מעמד רשמי של הצבת העירוב היום, וכך אכן קרה.


עדכון: 21.1.17
בית שמש עירוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד