כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פרשת העצורות: האם שוחחה עם הבת והתמוטטה

אם העצורה החרדית - שעדיין לא שוחררה מהכלא הצבאי, פונתה לבית החולים לאחר שעברה לפי החשד, אירוע מוחי: "דיברה עם הבת והתמוטטה"

ההפגנה נגד גיוס בנות. צילום: פלאש90
ההפגנה נגד גיוס בנות. צילום: פלאש90

 

פרשת גיוס הבנות החרדיות לצה"ל: אמה של העצורה החרדית שעדיין לא שוחררה מהכלא הצבאי, פונתה לבית החולים לאחר שעברה אירוע מוחי.

לפי דיווח שהגיע ל'בחדרי חרדים' אמה של העצורה החרדית האחרונה שטרם שוחררה, שוחחה הלילה עם בתה בטלפון, ולאחר השיחה התמוטטה ולפי החשד לקת באירוע מוחי.

לפי עדות בני המשפחה ל'בחדרי': "האם דיברה עם בתה - שעדיין נמצאת בכלא הצבאי. הבת פרצה בבכי ואחר כך האם ההתמוטטה ופונתה לבית החולים. בית החולים ברזילי שבאשקלון, שם טופלה ואובחנה כמי שעברה אירוע מוחי שבעקבותיו איבדה האם את ראייתה בעין אחת.

כפי שדווח ב'בחדרי', נעצרו מספר חרדיות בשל עריקות. אך בית הדין הצבאי ביפו החליט לבטל את כתב האישום שהוגש נגד צעירה חרדית מבאר שבע שלא התגייסה לצה"ל. בעקבות טענות שהעלו עורכי דינה מנחם שטאובר ועדי אייזנר שייצגו אותה מטעם "משמרת הקודש" של העדה החרדית. שתיים נוספות שוחררו ממעצר והועברו להליך משמעתי לאחר ביטול כתב האישום בענינן.

ביום שלישי השבוע קבע בית המשפט כי הבת תעבור לבדיקת דת בפני וועדת דת מטעם צה״ל, שתבחן אם אכן היא דתיה, ובמידה ותוצאות הבחינה יקבעו כי היא אכן חרדית כפי טענתה, תתקבל הצהרתה והיא תשתחרר מהכלא הצבאי.

אמש בשעות אחר הצהריים, התכנסה אותה וועדה, אך בניגוד למוטל עליהם לא בחנו את ענין דתיותה של העצורה, אלא החלו במקום זאת להפעיל עליה לחץ תוך שימוש בטענות שונות על מנת שתסכים להתגייס על אף שיתכן והיא חרדית.

בשיחה שקיימה לאחר מכן עם אמה סיכמה הבת את תוכן השיחה בכך שצה״ל העביר לה מסר אחיד והוא שגם חרדית יכולה להתגייס לצה״ל, וכי הם מסוגלים להתאים עבורה את התנאים על מנת שתוכל להמשיך ולשמור על אורח החיים החרדי גם בתקופת שירותה בצה״ל.

בשיחה שהתקיימה בין הבת לאמה, פרצה הבת בבכי ואמרה שכבר אינה מסוגלת לשאת את המעצר המיותר, וכי היא לבד כעת בין כתלי הכלא.

הפגנה עצורות כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד