י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפגנות סוערות: "ארדן מסית ושקרן, הוא צריך להתפטר"

הפגנות סוערות במגזר הערבי בעקבות האירועים האלימים באום אל-חיראן: מפגינים חסמו היום (שבת) כבישים מרכזיים ויידו אבנים • יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ עודה קרא לפטר את השר לביטחון פנים גלעד ארדן, בעקבות דו"ח הנתיחה של הנהג הדורס

אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש
אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה קרא לפטר את השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן, זאת בעקבות דו"ח הנתיחה של הנהג הדורס באום אל חיראן שמעלה כי הוא נפצע קודם לכן מירי בברך וכי אם הוא היה מטופל – ייתכן שלא היה מת מפצעיו.

"ארדן מסית ומשקר, במדינה מתוקנת הוא צריך להיות מפוטר כבר עכשיו, קודם כל נתניהו וארדן מסיתים נגד ערבים. כולם מבינים שזה שקר. אלקיען נרצח", אמר עודה בערוץ 10 והוסיף כי "עכשיו כולם מבינים שהשר לביטחון פנים שיקר, כולם מבינים שראש הממשלה מוביל את מסע ההסתה נגד האוכלוסיה הערבית. אנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית ושארדן השקרן יתפטר לאלתר".

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון דרשה הקמת ועדת חקירה ממלכתית, לדבריה: "צריך ועדת חקירה ממלכתית על האירועים באום אל-חירן. יותר ויותר נראה שהמשטרה עדיין נגועה באותה תרבות טיוח ושקר שעליה דיברה ועדת אור אחרי אירועי אוקטובר 2000, והיא סובלת מיד קלה על ההדק כשמדובר בערבים ובדואים".

גלאון הסבירה: "אתמול חשפה הילה אלרואי בחדשות 10 דו"ח נתיחה סודי שקובע שהנהג הדורס באום אל-חירן נפגע מירי ברגל שהיתה על דוושת הגז. הדו"ח הזה מטיל צל כבד מאוד על גרסת המשטרה לאירועים. המשמעות אדירה: אם השוטרים ירו ללא הצדקה על יעקב אבו אלקיען, הם אלו שגרמו למות השוטר ואז ניסו לטייח את הפאשלה האיומה הזו באחת הדרכים האכזריות ביותר שיש: הם מכרו לציבור את השקר שאבו אלקיען הוא מחבל".

"הרבה מאוד אנשים השתתפו בכסת"ח הזה, ממפכ"ל המשטרה דרך השר לביטחון פנים ועד לראש הממשלה. משפחתו של אלקיען לא תהיה עוד זכאית לתנאים שהוצעו לה לפני הפינוי, והמדינה הודיעה שתפעל כדי שהמשפחה תישא בעלות ההריסות. כי לא מספיק לגרום למוות מיותר, צריך גם לדרוך על המשפחה שלו אחר כך. השקר דורש את זה. הגיע הזמן לוועדת חקירה ממלכתית. אם היה כאן טיוח, צריך להיות לו מחיר", הוסיפה לסיום.

ח"כ אחמד טיבי אמר כי "הממצא הברור מחייב הסקת מסקנות אישיות בקרב כל אלה שאצה להם הדרך לטעון כי מדובר במחבל ובפיגוע דאע"ש. יעקוב, שנורה על ידי המשטרה, הוא קורבן של היד הקלה על ההדק ושל החיפוי המיידי. יש לחקור מי נתן הוראה להשאירו בשטח ללא מתן טיפול רפואי שיכול היה להציל את חייו".

קודם לכן היום - נרשמו הפגנות סוערות בעקבות האירועים האלימים באום אל-חיראן, מפגינים חסמו כבישים מרכזיים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם לאחר שחלק מהמפגינים יידו אבנים.

אום אל חיראן איימן עודה הפגנות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד