כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בליל שבת: הקיצונים מחו בבית הגר"ש אויערבך

שני קיצונים מחוגי העדה החרדית הגיעו בליל שבת לביתו של הגר״ש אויערבאך מנהיג הפלג הירושלמי ומחו בפניו על התנהלותו בפרשת מעצר הבנות העריקות

ההפגנות בשבוע שעבר נגד מעצר הבנות
ההפגנות בשבוע שעבר נגד מעצר הבנות

על רקע המחלוקת בין אנשי העדה החרדית לפלג הירושלמי, בנוגע לסוג התגובה נגד מעצרן של חמש הבנות החרדיות שנעצרו בשבוע שעבר בגין עריקות מצה״ל, הגיעו אמש (ליל שבת) שני אברכים קיצונים מחוגי 'העדה החרדית' להתפלל תפילת ערבית בביתו של הגר״ש אויערבאך מנהיג הפלג הירושלמי בשכונת שערי חסד בירושלים, כשבסיום התפילה האשימו את הגר"ש על שלא הצטרף למאבק העדה החרדית נגד מעצר הבנות העריקות.

השניים קראו לעברו של הגר״ש "ייתכן כי הרב מקשיב לגורמים שמקררים את המאבק נגד גיוס בנות. למה לא אכפת לכם מגיוס בנות? מדוע אף אחד מהאנשים שלכם לא יצא להפגין השבוע?״ קראו השניים לעבר הרב.

תלמידיו של הגר"ש הסבירו לשני הקיצונים, כי הגר״ש בקשר רציף בנושא עם גאב״ד העדה החרדית הגרי"ט וויס והראב״ד הגר"מ שטרנבוך, וכי האופן בו הם פונים לגר״ש מהווה פגיעה בכבוד התורה. לאחר דין ודברים, הצדדים פרשו כל אחד לדרכם.

גורמים בעדה החרדית אומרים ל"בחדרי חרדים" כי ישנה חזית אחידה בין כלל הציבור החרדי נגד גיוס בנות, וכי הם מתנערים ממעשיהם של אותם שני קיצונים הפוגעים בכבוד התורה.

בתוך כך, גורם בפלג הירושלמי אומר ל"בחדרי חרדים" כי "בפגישה שקיימו עסקני העדה החרדית במעונו של ראש הישיבה הגר״ש אויערבך בסוף השבוע האחרון, ביקש הגר״ש שיביאו בפניו את פרטי המקרים של חמש הבנות שנעצרו, ובימים הקרובים יורה לציבור את החלטתו בענין״

הפלג הירושלמי הבנות העריקות העדה החרדית הגרש אויערבאך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד