י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מנוולים ברשות התורה // טורו של אבא טורצקי

ההפגנות בסוף השבוע האחרון בעקבות מעצרן של חמש בנות, מתוכן כמה תלמידות בית יעקב, רק ממיטות אסון על החרדים. טור דעה

אבא טורצקי
אבא טורצקי

אנו עדים בתקופת חושך זאת לצונאמי פראי המנוהל ומתודלק ע"י פרחחי רחוב בטלנים ומשועממים, שמנסים בכל כוח להטביע את הספינה ותיבת הנח של עולם התורה למצולות ים, ללא הבחנה וללא קמצוץ של רגש ואכפתיות למצב עולם התורה.

מי שלא מנסה לשכתב היסטוריה יודע היטב שאילו מרן הרב שך זצוק"ל היה חי בדורנו אנו הרי שלא יכלו אותם בזויים להוציא את אפם חוצה, ובוודאי לא להתראיין אל מול כלי תקשורת חילוניים שרודפים אחר כל גחמה ופטפוט של חולה תקשורת למען הרבות שנאה כנגד עולם התורה.

לא אשכח את דבריו של הרב יצחק פרץ שספר עד כמה חשש מרן הרב שך והזהירו אלף אזהרות לא להיכנס לנושאי גיוס בני הישיבות בצורה צעקנית שתביא לרדיפת עולם התורה.

מאבקים אלו חייבים להיות דיסקרטיים וכמה שיותר שקטים.

המצב הברברי הזה בהם עומדים אינשי דלא מעלי שביד אחת נהנים ממנעמי השלטון באופן מלא. משתפים פעולה בכל דרך לקבלת תקציבים מהמדינה המגייסת חרדים. רודפים אחרי שררה ומנעמי השלטון, וביד השנייה בכדי להצדיק את נכלוליותם וכזבם נלחמים בכל כוח כביכול בשם המסורת הטהורה בצורה שמסכנת ומבקשת לפגוע בעולם התורה.

במבט לאחור, אני נזכר בדברי גדולי ישראל: "אנשים הללו מבזי התורה, מבזי גדולי ישראל, הם אנשים שאין להם אחריות ורגש לעולם התורה ולא אכפת להם שעולם התורה ייחרב, וכל עיקרם הוא שיצליחו יותר במלחמתם כנגד גדולי ישראל".

כמה נוראיים הדברים ומדויקים אחד לאחד. איזה דרדור לתהומי תהומות. אברכים צעירים מביעים דעתם בצורה חצופה נטולת כל רסן. בדברים שגדולי ישראל ישבו עליהם בצומות וסיגופים שלא יפגעו בעולם התורה.

הרי כל בר דעת מבין שהמלחמות האלו מביאים למצב של רדיפה נוראה מול עולם התורה. אין מושג כמה נזקים זה מביא על עולם התורה. שח לי עסקן מאד מפורסם - "לו ידעת כמה המצב נהיה קשה וקשיח דווקא בעניין זה מצדו של הצבא, היית מבין איזה אסון הם ממיטים עלינו. הם בידיים זורקים נפשות לתוככי הצבא". המנוולים ברשות התורה הללו, שכל מעינם הוא לקבל כסף מכל הצדדים - גם מהשלטונות וגם מגורמים קיצונים בחו"ל, חושבים שהם מצילים את הדור.
אבא טורצקי הפגנות חרדקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד