כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

כך עוזרת מרצ לחרדים לסכל את הקמת הספורטק בירושלים

סיעת מרצ הצטרפה להתנגדות התושבים החרדים, ועם נימוקים של סביבה וטופוגרפיה נדחה אישור חדר החשמל במתחם; ברקת פועל לאשר

מתחם הספורטק בירושלים
מתחם הספורטק בירושלים

למרות אישור הספורטק בירושלים, תושבים חרדים רבים, בעיקר משכונת רוממה – מצליחים להפריע להתקדמות הבנייה במקום בטיעונים משפטיים ובסיוע הנציגים החרדים ומרצ בעירייה.

הבוקר, בהתנגדות הנציגים החרדים, ובצירוף חברי מרצ בועדה המקומית לתכנון ובנייה, הוחלט שלא לאשר את חדר החשמל במתחם בטיעונים שהוא לא חוקי. על פי נימוקי המתנגדים, בניית החדר הענק מצריכה חציבה של כ-8 מטר בהר הטבעי והדבר יפריע לנופם של תושבי הרוממה הסמוכה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי החרדים עשו תרגיל ליו"ר הועדה, וכי ההתנגדות באה לו בהפתעה, לאחר שהם סיכמו ביניהם שלא לעדכן אותו קודם לכן, בכדי שלא יסיר את הנושא מסדר היום. הנושא עלה לישיבה, והרוב הפתיע והתנגד והצליח למנוע את האישור.

"לצורך החדר מבוקש לחצוב חציבה ענקית של כ-8 מ' משטח הטבעי של ההר כאשר החדר מתוכנן להתנשא לגובה של כ-3.00 מ' כאשר סביב המבנה מרוצף ברוחב של כ-2 מטר ומוקף קירות תמך גבוהים המתנשאים על רקע השטח הטבעי", נכתב במסמך ההתנגדות.

עוד נטען כי "הוראות התב"ע קובעות... מתקני תשתיות במוקדי הפיתוח יוקמו במסתור טופוגרפי, או כחלק מבנין המוקם המותר באותו אזור, ההוראות גם מדגישות באופן כללי את החשיבות באי פגיעה בטבע ובטופוגרפיה - 'הקמת פארק... המשמר ערכי טבע נוף...' וכן 'הבניה תתבצע בהתאמה מקסימלית לתוואי השטח והטמעות בטופוגרפיה ובנוף הקיים'. הבניה המבוקשת לא עומדת בתנאים אלו. ואדרבה היא בולטת ומתנשאת על רקע ההר הטבעי, לכן אנו מתנגדים לבנייה שכזאת ודורשים חדר תת קרקעי או בתוך המבנה הקיים הצפוי. או לפחות להציג חלופה שכזאת".

עוד נטען כי "כלל לא ניתן לבקש הקלה כשזה פוגע בנוף... בניה הנוגדת את הוראות התכנית לגבי אופי המקום והנוף, דינה כסטייה ניכרת שלא ניתן לאשרה במסגרת הקלה וכי תכנית זו פוגעת בנוף".

בנוסף לנימוקים הללו טוענים המתנגדים לפרוייקט כי "לא נעשה כלל פרסום בשטח (סיור במקום, ואף ניתן לראות בדף החשבון של פרסום אקספרס רק פרסום בעיתון ללא פרסום בשטח), כמו"כ לא נעשה פרסום באינטרנט כלל, (רק בימים האחרונים לאחר זמן הפרסום זה עלה תחת שכונת "גונן)".

כאמור, בעקבות ההתנגדות, חדר החשמל לא אושר בועדה המקומית, אולם למרות זאת לשכת ראש העיר ברקת עושה מאמצים להחזיר את אישורו לועדה.

ספורטק ירושלים ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד