י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השחתה והרס: מציאות הזויה של חנויות בגדי נשים בבני ברק • ראיון

לאחר שסירבה לחתום על הצטרפות מתן הכשר קפדני לחנות הבגדים הצנועים שלה, חני, בעלת החנות 'חן פאשן' משתפת בהתנכלויות: "הבגדים אצלי עומדים בדרישות ההלכה ובכל זאת השחיתו לי את חלון הראווה - הם לא מוכנים שנמכור לייקרה וטריקו"

חלון הראווה לאחר שנוקה
חלון הראווה לאחר שנוקה



קיצוניות הצניעות לא פסחה על החנות חן פאשן, במרכז רחוב רבי עקיבא בבני ברק. אתמול, מוצאי שבת, קיבלה חני, בעלת החנות, שיחת טלפון מאחת העובדות שלה ובה היא מספרת על המדבקה שהודבקה לחלון הראווה - "יצר הרע לא מתלבש עלי! לא לובשים בגדים קצרים או צמודים".

החנות, בבעלות חרדית, מוכרת בגדים נשים המותאמים לאורח החיים החרדי. חלון הראווה שהושחת, מציג, אם תרצו לדעת, שמלות צנועות על מוטות ברזל, ללא ראשי בובות וכד'.

"כבר כשפירקתי את הסחורה שלי בחנות, נכנסה אישה עם חבילת דפים ביד ושאלה אם החנות תהיה כשרה", משחזרת חני, בשיחה עם 'לובי נשי-בחדרי חרדים'. "שאלתי מה זה אומר, ובתגובה היא שלפה לי את חבילת הדפים עם כל התקנון המחמיר. להערכתי 50% מהחנות פסולה לשיטתם. אסור למכור בגדים שיש בהם בד לייקרה, אסור טריקו, אפילו על שמלות בגזרה ישרה, יש כללים של רוחב ואורך כדי שלא יחמיא לגוף חלילה".

כשהבינה שההחמרות לא מתאימות לה, סירבה בנימוס להצטרף לפרויקט. "אני מברכת את מי שיכול – אם כי לא יכולה להיות שותפה בעצמי. אני יודעת שהבגדים אצלי בחנות עונים על דרישות ההלכה, אני עובדת עם קהל חרדי כבר שנים, ב"ה החנות מלאה כל הזמן, אולי זה מה שהציק להם בעיניים...".

גם בחנות שהיתה בגאולה, בירושלים, היא חוותה השחתה של הוויטרינה. "באותו בוקר הגעתי לחנות, מה שכמעט לא קורה. האנרגיות השליליות פשוט משתלטות וכל המוראל יורד. זה היה עצוב. במשך כמה שעות רק עמלתי על ניקוי הוויטרינה, במקום למכור בגדים", היא משחזרת.

"מה שהכי נורא, שגם לסניף שלי ביפו התקשרה אישה שהטיפה לי על צניעות. גם כשכבר הלכתי למקום רחוק מנגד עיניהם – הם ממשיכים לרדוף".

"כשהגעתי לבני ברק התחלתי להביא קולקציה אפילו יותר חסודה ממה שהיתה אצלי עד אז. אני יכולה להגיד שנכנסות אלי נשים חרדיות ואומרות לי: 'זה מדי ארוך, תקצרי, פעם היית עושה לנו בגדים מדויקים עם האורך, כמו שרצינו, מה קרה פתאום'? אבל אני מקפידה מאוד. גם אם זה לא משהו שאקפיד עליו אצלי אישית, כשמדובר בלקוחות שלי, הקולקציה צנועה, מכסה מרפק ומכסה ברך. על זה מגיע לי רדיפות? וזה מבלי להיכנס לנושא הגזל פה".

"לצערי נראה שיש השפעה למשמרת הצניעות הזו. מבחינתי מדובר בהטלת אימה, וכמובן גם בעבודה כפולה. עכשיו להתקין מצלמות אבטחה, לבדוק איך אני מטפלת בנושא באופן חוקי ועוד. הם לא ישברו אותנו, וחבל שהכוונות שלהם מגיעות למעשים לא טהורים".

חלון הראווה והמדבקה שעליו. צילום: באדיבות המצלם





בגדי נשים בגדים צנועים גאולה אופנה צנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד