י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המשתתף המפתיע בהפגנות נגד טראמפ

טקס השבעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לווה בהפגנות ענק שהתקיימו ברחבי ארה"ב, בהשתתפות מיליונים. בין מאות אלפי המפגינים נצפה מפגין מפתיע

ג'ארד קושנר. צילום: רויטרס
ג'ארד קושנר. צילום: רויטרס צילום: רויטרס

טקס השבעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לווה בהפגנות ענק שהתקיימו ברחבי ארה"ב, בהשתתפות מיליונים. בין מאות אלפי המפגינים נצפה מפגין מפתיע - ג'ושוע קושנר, אחיו הצעיר של ג'ארד קושנר, בעלה של איוונקה טראמפ ומי שמונה לא מכבר לאחד היועצים הבכירים ביותר בבית הלבן.

עורכת המגזין "דה וושינגטון מאגזין", ג'סיקה סידמן, הבחינה באחיו של ג'ארד קושנר בין המפגינים. היא מיהרה לתעד במצלמתה את קושנר הצעיר ופרסמה את התמונה בחשבון הטוויטר שלה.

עד מהרה התברר כי אדם נוסף הבחין בג'שוע קושנר וניגש לשאול אותו אם הוא במקרה אחיו של ג'ארד, והלה ענה בחיוב. יצויין כי ג'שוע קושנר, המשמש כמנכ"ל בחברת הנדל"ן של משפחת קושנר, מעולם לא הסתיר את עובדת היותו תומך נלהב של המפלגה הדמוקרטית ושל הילרי קלינטון.

כאמור, קושנר הצעיר השתתף בהפגנות הענק שנערכו בשבת האחרונה - יממה לאחר השבעתו של טראמפ, במדינות רבות ברחבי ארה"ב. ההפגנות הפכו לאלימות ועשרות מפגינים נעצרו.

הוויכוח על המספרים: טראמפ ממשיך לתקוף את התקשורת
אז כמה אנשים באמת השתתפו בטקס ההשבעה, ובהפגנות נגד הנשיא? תלוי את מי שואלים, ולמי מאמינים. דובר הבית הלבן החדש שון ספייסר ממשיך במדיניות של ה"בוס" לתקוף את כלי התקשורת.

ספנסר קיים מסיבת עיתונאים ראשונה ותקף את התקשורת בטענה שהתקשורת שיקרה בדיווח על מספר האנשים שהגיעו לטקס ההשבעה, ובכוונה דיווחה על מספר משתתפים נמוך יותר ממה שהיה. לעומת זאת הגזימה בדיווח על מספר האנשים שהשתתפו בהפגנות שהתקיימו ברחבי ארה"ב נגד הנשיא הנבחר.

ספנסר אמר כי כלי התקשורת מסרו "דיווחי שווא מכוונים", וציין ציוץ של כתב שלפיו פסלו של מרתין לותר קינג הוצא מהבית הלבן. "זה היה לא אחראי וחסר זהירות", אמר. בלילה שלפני כן הוא צייץ "ההתנצלות התקבלה" לכתב, לאחר שהתנצל על טעותו.

לדבריו, הצילומים מההשבעה "בוימו במכוון כדי להקטין את מפגן התמיכה הענק בוושינגטון". ספייסר צעק והמשיך לתקוף את העיתונאים: "גם מספרים לא מדויקים של גודל הקהל צויצו. לאף אחד לא היו מספרים כי האחראים לא פרסמו כאלה. דרך אגב, זה נוגע לכל ניסיון לספור את המפגינים בכל דרך".

בהמשך, למרות שהבהיר כי לאף אחד אין מספרים מדויקים, טען ספייסר: "זה היה הקהל הגדול ביותר שנכח בהשבעה, נקודה. הניסיונות להקטין את ההתלהבות מההשבעה הם מבישים".
דונלד טראמפ ג'ארד קושנר השבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד