כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חדר המסחר נהפך לזירת קרב: חילופי אגרופים באחד מבתי ההשקעות הבולטים בישראל

ויכוח בין עופר לב, מנהל חדר המסחר של אי.בי.אי, לאסף משיח, סגנו, גלש לעימות פיזי • הנהלת אי.בי.אי החליטה להשעותם • מ-2010 לב נהנה מתגמול של כ-37 מיליון שקל ונחשב אחד השכירים העשירים בתחום בתי ההשקעות

חדר מסחר בבית ההשקעות IBI. צילום: מוטי מילרוד
חדר מסחר בבית ההשקעות IBI. צילום: מוטי מילרוד



חדרי מסחר של ניירות ערך יכולים לעורר רגשות עזים — כך נוכחו לדעת עובדי חדר המסחר של בית ההשקעות אי.בי.אי: בשבוע שעבר נדהמו העובדים כשוויכוח אישי בין מנהל חדר המסחר, עופר לב, לסגנו, אסף משיח, עבר מדיבורים לקרב אגרופים. בתגובה החליטה הנהלת החברה להשעות את השניים עד שיובהרו נסיבות האירוע החריג.

לב הוא מסוחרי האג"ח הבולטים בשוק. ב-2005 הוא הצטרף לקבוצת אי.בי.אי ב–2005 וכיום משמש סמנכ"ל אי.בי.אי שירותי בורסה. עלות שכרו השנתית הממוצעת היא כ–650 אלף שקל. ואולם, מ–2010 נהנה לב מתגמול של כ–37 מיליון שקל — הממצב אותו כאחד השכירים העשירים בתחום בתי ההשקעות. התגמול כולל בעיקר בונוסים בגין מחזורי המסחר והעסקות שייצר לב עבור החברה.

בדו"חות של אי.בי.אי תוארה חשיבותו העסקית של לב לחברה: "לב הוא בעל ידע ומומחיות ייחודיים והיכרות עמוקה עם השווקים הרלוונטיים, לרבות עם לקוחות שוקי הון מקומיים וזרים, בנקים וגופים זרים המנפיקים מוצרים פיננסיים. מידת ההשפעה שלו על הפעילות בתחום זה ועל תוצאותיה העסקיות רבה. תחום המסחר באיגרות חוב זרות מחייב חדשנות, ייזום, פיתוח עסקי ומחייב התאמה למציאות העסקית המשתנה".

אי.בי.אי הוא אחד מבתי ההשקעות הוותיקים בשוק. מועסקים בו כ–370 עובדים, והוא מנהל נכסים בהיקף של 40 מיליארד שקל. בית ההשקעות נסחר בבורסה לפי שווי שוק של 467 מיליון שקל. את הרבעון השלישי של 2016 הוא סיכם עם הכנסות של 68.4 מיליון שקל לעומת הכנסות 62.6 ברבעון השלישי של 2015.

כיום חבר הבורסה של אי.בי.אי הוא אחד מחברי הבורסה המובילים בשוק. לפני כשנה הוא השלים את רכישת חברת הבורסה של מגדל שוקי הון. הכנסות חבר הבורסה הסתכמו ברבעון השלישי של 2016 ב–23.5 מיליון שקל לעומת הכנסות של 17.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות של חבר הבורסה בתשעת החודשים של 2016 הסתכמו ב–75.8 מיליון שקל לעומת הכנסות של 33.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח של חבר הבורסה בתשעת החודשים הראשונים של השנה שעברה הסתכמו ב–11.4 מיליון שקל לעומת רווח של 3.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מקור מקורב לתחום סיפר: "חדר המסחר של אי.בי.אי הוא אחד מחדרי המסחר החזקים בשוק. את 2016 הם סיימו במקום הרביעי מבחינת הפעילות במסחר במניות, והצליחו להדיח שני בנקים — מזרחי ודיסקונט — מנפח הפעילות מסחר במניות. זהו הישג משמעותי לקבוצה ולחדר המסחר. ללב ולמשיח יש לא מעט נקודות בהצלחה הזאת. התקרית לא ממש השפיעה כרגע מבחינה עסקית על החברה, אך ללא ספק עלולה לפגוע בה לנוכח הדומיננטיות והחשיבות העסקית של לב".

מחברת אי.בי.אי נמסר: "ויכוח בין שני מנהלים בחברת הברוקראז' (חדר המסחר; א"ש) גלש לפסים של עימות פיזי. שני המנהלים הושעו מהחברה באופן מיידי, עד להודעה חדשה. פרטי האירוע נבדקים והחלטה לגבי המשך הטיפול תתקבל בימים הקרובים. הנהלת החברה רואה בחומרה רבה מקרה זה, ולא תשלים עם גילויי אלימות מכל סוג שהוא".
בתי השקעות ניירות ערך אי.בי.אי סוחרי אג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד