כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

טראמפ הבטיח - עכשיו הוא גם מתחיל לקיים

בנאום ההשבעה אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי "הזמן לדיבורי סרק נגמר. כעת מגיעה השעה לפעול", ואכן הציבור בישראל ממתין לו עם רשימה ארוכה של הבטחות אותן פיזר במהלך מערכת הבחירות הסוערת, כשהמרכזית שבהן – העברת השגרירות האמריקאית מת"א לירושלים. כעת, הוא גם מקיים • כל הפרטים

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

בנאום ההשבעה, מול מיליונים, אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי "הזמן לדיבורי סרק נגמר. כעת מגיעה השעה לפעול", ואכן הציבור בישראל ממתין לו עם רשימה ארוכה של הבטחות אותן פיזר במהלך מערכת הבחירות הסוערת, כשהמרכזית שבהן – העברת השגרירות האמריקאית מת"א לירושלים.

היום הצהיר דובר הבית הלבן שון ספייסר כי אנשיו של טראמפ החלו לדון ברצינות בהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, ובכך נרשמה ההתייחסות הראשונה של הממשל בנושא – לאחר כניסתו של טראמפ לתפקיד. לדבריו של ספייסר: "אנחנו בשלבים ראשוניים של הדיונים בנושא".

השר לעניני ירושלים זאב אלקין אמר בתגובה כי "אני מברך את ממשל טראמפ על תחילת מימוש הבטחת הבחירות שלו לגבי העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. ירושלים המאוחדת היא בירתה של מדינת ישראל לפי החוק הישראלי והקונגרס הכיר בכך בחקיקה מיוחדת. הגיע הזמן לממש זאת במעשים ולהעביר לירושלים את השגרירות".

כזכור, הבוקר בפתח ישיבת הממשלה התייחס הבוקר ראש הממשלה נתניהו לכניסתו של נשיא ארה"ב ה-45 טראמפ לתפקידו: "אנחנו מברכים את הנשיא טראמפ על תחילת כהונתו" אמר נתניהו. "אני מעריך מאוד את ידידותו העמוקה לישראל, כמו גם את נכונותו המוצהרת להילחם בטרור הרדיקלי האיסלאמי, בכל הכוח, בכל העוצמה.

נתניהו הוסיף כי "הערב תתקיים שיחת טלפון בין הנשיא טראמפ לביני. נושאים רבים לפנינו, הנושא הישראלי-פלסטיני, המצב בסוריה, האיום האיראני. אני מבקש להבהיר, בניגוד לפרסומים שקראתי, שעצירת האיום האיראני, ובראש ובראשונה עצירת האיום הנשקף מהסכם הגרעין הרע שנחתם עם איראן, מוסיפים להיות יעד עליון של מדינת ישראל. בנושא ההתיישבות - אין מי שדואג לה יותר ממני ומממשלת הליכוד, ואנחנו נמשיך לדאוג לה בתבונה ובאחריות, לטובת ההתיישבות ולטובת מדינת ישראל.
דונלד טראמפ שגרירות ארה''ב ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד