כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

התפרצות חצבת בקהילה החרדית בלוס אנג'לס

כעשרים בני אדם, בהם צעירים ומבוגרים, לקו במחלת החצבת שהתפרצה בקרב הקהילה - לאחר כמה שלא התחסנו כנדרש • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

התפרצות חצבת בקהילה החרדית בלוס אנג'לס
אילוסטרציה צילום: יחצ בילינסון

משרד הבריאות בלוס אנג'לס קליפורניה הודיע אתמול (ראשון) על מגיפה של מחלת החצבת שמתפשטת בשכונות החרדיות בלוס אנג'לס.

מנהל משרד הבריאות אמר כי מדובר בעשרים מקרים שהתגלו בשבוע האחרון, בהם 15 בוגרים בני 20 ומעלה, שמכירים אחד את השני או בילו אחד במחיצתו של השני. יתר החולים הם ילדים. עיתון ה"לוס אנג'לס טיים" אומר כי מחקירת משרד הבריאות עולה כי החולים שנדבקו, בהם ילדים ומבוגרים, לא התחסנו נגד מחלת החצבת.

במשרד הבריאות מופתעים מהמגפה וטוענים כי לפני שישה חודשים נחקק בקליפורניה חוק המחייב כל הורה לחסן את ילדיו, וילד שלא חוסן לא יוכל להתקבל בבית ספר. ממשרד הבריאות נמסר כי עובדי משרד הבריאות חוששים כי כאלפים איש שבאו במגע עם אלו שחלו במחלה, עשויים אף הם לחלות במחלה המדבקת. לדברי עובדי משרד הבריאות, לפחות עשר אחוז מתוך אלו שבאו במגע עם החולים לא קבלו חיסון נגד חצבת.

ר' הרשי זלמן תן, נשיא "ביקור חולים של לוס אנג'לס", אומר כי בסוף חודש דצמבר צלצל אליו הממונה על מחלקת החיסון במשרד הבריאות ודיווח לו על מספר מקרי חצבת שהתגלו בשכונות החרדיות. ארגון "ביקור חולים" התבקש להפיץ את השמועה ולהזהיר את האנשים כיצד למנוע הידבקות. "ביקור חולים" אכן יצא בפרסום מאסיבי בנושא מגפת החצבת, וקרא למנהלי בתי הספר ומוסדות התורה לא לאפשר לתלמידים שלא קיבלו חיסונים להגיע לבית הספר. כמו כן, הוא קרא לציבור שלא להגיע לבתי הכנסת באם לא התחסנו, כדי למנוע את התפשטות המחלה.

חצבת היא מחלה מדבקת הנגרמת מזיהום נגיפי. היא גורמת בין השאר לחום גוף גבוה, לשיעול ולפריחה בצורת נקודות בצבע אדום-חום. הנגיף נישא ברסיסי טיפות רוק הניתזות מפיו של חולה המתעטש או משתעל. הואיל והוא שורד ברוק במשך מספר שעות, ניתן להידבק במחלה גם באמצעות מגע עם משטח מזוהם, זמן רב לאחר שהחולה עזב את המקום. החצבת נפוצה אצל ילדים מגיל שנה ועד גיל 4, אולם כל אדם שאינו מחוסן מפניה עלול לחלות בה. הסימפטומים של מחלת החצבת מופיעים 9-11 ימים לאחר ההדבקה ונמשכים עד 14 ימים. עם סיבוכי המחלה נמנים: דלקת ריאות, זיהומים באוזניים ובעיניים וזיהום של דרכי הנשימה.
חצבת לוס אנג'לס חרדים לוס אנג'לס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד