כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מרגל האטום הישראלי הורשע שוב

בית המשפט השלום בירושלים הרשיע שוב את מרגל האטום מרדכי ואנונו אשר כבר הורשע בעבר בעוון ריגול וריצה עונש מאסר ארוך • הפרטים - בפנים

מרגל האטום מרדכי ואנונו. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
מרגל האטום מרדכי ואנונו. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בית המשפט השלום בירושלים הרשיע את מרדכי ואנונו - עובד בקריה למחקר גרעיני בדימונה אשר הורשע בעבר בעוון ריגול וריצה עונש מאסר ארוך - באישום הראשון מתוך שלושה המתייחסים לעבירות של הפרת הוראה חוקית.

ואנונו הורשע על שנפגש במלון במזרח ירושלים עם שני אזרחי ארצות הברית, למרות צו אשר אסר עליו לקיים קשר מכל סוג עם אזרחים זרים, ללא קבלת אישור מראש.

ואנונו זוכה משני האישומים האחרים. הראשון, בעת שהתגורר בבניין מגורים ברחוב אחואן אלצפא 32, עבר לדירה אחרת באותו בנין, מבלי לדווח על כך. באותה העת היה תלוי כנגד הנאשם צו, אשר חייב אותו להודיע למשטרה על שינוי כתובת 48 שעות מראש.

אישום נוסף שבוטל הוא ראיון שנתן בספטמבר 2015 לערוץ 2, ובמהלכו מסר מידע, הנוגע לנשק גרעיני שלכאורה נמצא ברשות המדינה. באותה העת היה תלוי כנגד הנאשם צו, אשר אסר עליו למסור לכל אדם מידע מסווג אשר הגיע אליו בתוקף עבודתו בכור.

ואנונו (62) הוא טכנאי ישראלי שעבד בקריה למחקר גרעיני בדימונה. לאחר שפוטר מעבודתו מסר לעיתונאים זרים תצלומים מתוך מתקני הקריה ומודיעין טכנולוגי על יכולתה הגרעינית של ישראל, מידע שממנו עלה שלישראל מספר רב של פצצות גרעיניות. בעקבות כך נחטף ואנונו לישראל, הורשע בבגידה ובריגול חמור וריצה בכלא את מלוא עונשו, 18 שנים.

לאחר מכן שוחרר בתנאים מגבילים ולאחר שהפר אותם נאסר שוב לשלושה חודשים. ואנונו מכונה באמצעי התקשורת בישראל "מרגל האטום" ועל ידי תומכיו "המתריע הגרעיני של ישראל".

מרגל האטום מרדכי ואנונו בית משפט הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד