י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מרגי: בכדי לטפל בחרדים צריך להביא מישהו מהחלל החיצון

בדיון שהתקיים הבוקר בועדת החינוך בכנסת תקף יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי מש"ס את הרשויות המקומיות החרדיות שעושות יד אחת עם מנהלי הסמינרים באי קבלת תלמידות: "בכדי לטפל בחרדים צריך להביא מישהו מהחלל החיצון, מחוץ למגזר" • צפו

מרגי. צילום: פלאש 90
מרגי. צילום: פלאש 90

אמירה מסעירה: בדיון שהתקיים הבוקר בועדת החינוך של הכנסת תקף יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) את הרשויות המקומיות החרדיות שעושות יד אחת עם מנהלי הסמינרים באי קבלת תלמידות ואמר למנהל המחוז החרדי איציק זהבי "בכדי לטפל בחרדים צריך להביא מישהו מהחלל החיצון, מחוץ למגזר. כמו שיש ניגודי עניינים, אצלנו יש תיאומי עניינים".


מרגי הבוקר בועדת החינוך

הדיון עסק בנושא ההערכות משרד החינוך לשיבוץ תלמידות במגזר החרדי לשנת תשע"ח והשתתפו בו כאמור זהבי וצוות משרדו, צסגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן, עו"ד יואב ללום והורים לתלמיגות שחוו אפלייה.

מרגי אמר בפתח הדיון כי "במדינה מתוקנת תופעות שבה תלמידים נאלצים להמתין בביתם כבר שלושה חודשים. ויש שמהם שמפסידים שנה בכדי ללמוד במוסד בו ליבם חפץ. חבל שלא בוצע האידיאל של אזורי רישום כפי שקורה בחינוך הממלכתי. אלא, שכאן בשל ייחודיות של החינוך החרדי הנושא מורכב ביותר וכנראה כל עוד ו'יהדות התורה' מתנגדת לחוק הוא לא ייושם ולא ישתנה המצב. במקומות עבודה שבהם מתקיימת אפליה כלפי עובדים המדינה יודעת לבחון זאת על ידי שבוחנים את מקום עבודה האם הוא פועל בשוויוניות".

עוד הוא הוסיף כי "מדינת ישראל מאפשרת למוסדות לקבוע אחוז מסוים של בנות ממוצא ספרדי מוסדות שקובעים באופן שיטתי 20%-25% בנות ספרדיות. מוסד שלא מאפשר בדיקת רמתם של תלמידות שהתקבלו לעומת תלמידות שלא התקבלו והמדינה שותקת המדינה שותפה לאותה אפליה מדינה שגוררת את רגליה בטיפול באותם תלמידות שלא משובצות. כמו כן מסתכלות עליהם כבעיה ולא במוסד המפלה היא מדינה מפלה. מדינה שמעודדת את האפליה מדינה שלא טרחה לקבוע סנקציות בחוק כלפי מוסדות מפלים היא מדינה שמעודדת אפליה", אמר ח"כ יעקב מרגי יו"ר הוועדה.

בנוסף, הורים שהגיעו לוועדת החינוך סיפרו לחברי הוועדה על הסבל שנאלצו לעבור בשל אי קבלת בנותיהם לסמינר. אחד ההורים סיפר שעבר דירה בשל אי קבלת ביתם לסמינר מקומי.

חלק הגדול של הדיון התקיים סביב טענותיו של צביקה כהן שחשף כי הסמינרים מבצעים רישום מתחת לשולחן והרישום הרשמי הוא פיקציה. בעקבות כך נדרש מנהל המחוז החרדי להציג דרכי מניעה לתופעה החמורה.


מרגי אפליית הבנות צביקה כהן יואב ללום המחוז החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד