כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

שערוריה: כך מפתה אגד נהגים לעבוד בשבת

במודעה שפירסמה אגד בה היא מנסה לגייס נהגים, תחת הכותרת "נהגי אגד מרוויחים יותר מכולם", מוצע הפיתוי לנהגים בדמות תעריף גבוה לנסיעות ב"שעות שבת וחג" • הפרטים ותגובת אגד - בפנים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

 

במודעה שפירסמה אגד בה היא מנסה לגייס נהגים, תחת הכותרת "נהגי אגד מרוויחים יותר מכולם", מוצע הפיתוי לנהגים בדמות תעריף גבוה לנסיעות ב"שעות שבת וחג" ותעריף גבוה עוד יותר ל"שעות מוצ"ש" - כך במודעה רשמית של החברה, בעיתונות הכללית.

האם זו הודאה רשמית בחילולי שבת, תוך פיתוי לנהגים בדמות שכר גבוה. על פניה נראית המודעה כמי שמפרה ברגל גסה את קדושת השבת וזאת על ידי חברה שקווים רבים בהם משתמשים נוסעים חרדים, פועלים על ידה.

במודעה שפורסמה בסוף השבוע, אגד אף מתגאה בשכר הגבוה שהנהגים מרוויחים בשעות חריגות. מעבר לשעות, אגד מציינת את רשימת ההטבות להם זכאים הנהגים שיצטרפו, וכך נכתב במודעה: "נהגי אגד מרוויחים יותר מכולם: 2.5% - מנקו. פרמיות חודשיות. תנאים סוציאליים מעולים. קרן השתלמות. קביעות. מענק רבעוני למצטיינים. אפשרות לפיצול יום עבודה. נסיעה חופשית בקווי אגד. פעילות חברתית. רווחה והטבות לעבוד ולמשפחתו.

התעריפים הם:
47 ש"ח שעות לילה, מהשעה 06:00-19:00.
78 ש"ח שעות שבת וחג (200%).
86 ש"ח שעות מוצ"ש מהשעה 04:00-19:00 (225%)

אגד, על פי המודעה מבדילה בין המוגדר 'שעות שבת וחג' ל'שעות מוצ"ש', שכן למוצ"ש יש תעריף אחר וגבוה אף יותר משבת. האם מדובר בהודאה רישמית של אגד על כך שהחברה פעילה ומוציאה נסיעות בשבת, ואפילו משלמת שכר גבוה יותר, למי שעובד בשבת? פנינו לקבלת הסבר מאגד, על פשר העניין.

רון רטנר דובר אגד אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "קווי אגד ככלל אינם פועלים בשבת. "שעות השבת" מתייחסות למן מוצ"ש ועד יום ראשון ב-4 לפנות בוקר. שרות מצומצם מתקיים במספר מועט של מקומות בהתאם לסטטוס קוו שהיה קיים עוד לפני הקמת המדינה ונגע לערים מעורבות כמו חיפה ונצרת.

אם כן תגובת אגד, עונה חלקית על השאלה. מצד אחד טוען הדובר כי 'שעות שבת' הן למעשה מוצאי שבת, על אף שבמודעה עצמה, ישנו הבדל ברור, הן בהגדרה ואפילו בשכר, עבור 'שעות שבת' ו'שעות מוצש'. יחד עם זאת מודה הדובר כי ישנן מקומות בארץ בהן אגד מפעילה קווים בשבת, וזאת כחלק מהסטטוס קוו.

אגד סטטוס קוו שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד