כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

טראמפ ביומו הראשון בתפקיד: אוריד מיסים בצורה מסיבית למעמד הביניים

נשיא ארה"ב הנכנס הבטיח במפגש עם מנכ"לים של חברות גדולות כי בכוונתו להוריד מסים גם לתאגידים, אך הזהיר אותם מהעברת ייצור לחו"ל שיגרור מכסים כבדים על מוצריהם

  • כ"ה טבת התשע"ז
טראמפ. יותר שכל ממזל. צילום: רויטרס
טראמפ. יותר שכל ממזל. צילום: רויטרס



נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ניצל את יומו הראשון בתפקיד לצאת בהכרזה דרמטית לכלכלה האמריקאית - הורדת מסים מסיבית לתאגידים ולמעמד הביניים.

בפגישה שערך טראמפ עם מנכ״לים של חברות גדולות אמר טראמפ כי חברות שיעבירו את פעילותן מחוץ לארה״ב ייתקלו במיסוי גדול על המוצרים שלהן כשאלה יימכרו בארה״ב, אולם לאלה שיישארו הוא מבטיח תמריצים כמו הפחתת רגולציה ואישור מהיר של בניית מפעלים חדשים. בין הנוכחים במפגש היו מנכ״לי ענקית ציוד הספורט אנדר ארמואר, יצרנית המחשבים דל, ומנכ״לי ווירפול ואינטרנשיונל פייפר.

טראמפ ציין כי הוא רוצה להחזיר את הייצור לארה״ב ואמר למנכ״לים כי הוא יערוך פגישות בכל פעם שיזדקק להם, יתכן שמדי רבעון, לפי דיווח ברויטרס. הנשיא אמר כי הוא סבור שביכולתו לצמצם את הרגולציה ב-75% ויותר.

כמו כן אמר טראמפ כי בכוונתו להוריד מסים ״בצורה מסיבית״ לחברות עסקיות ולמעמד הביניים, ובכך חזר על הבטחות שפיזר במהלך הקמפיין שלו. טראמפ לא פירט באיזה היקף מדובר או מתי הוא מתכוון להתחיל לפעול באופן מעשי להורדת מסים.

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בירידות שערים קלות לאחר פרסום דבריו של טראמפ, והמדדים המובילים מצביעים על ירידות של עד 0.2%. הדולר נחלש היום מול המטבעות המובילים.
דונלד טראמפ ארצות הברית מסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד