כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דו"ח חמור על פישמן: "פשיטת הרגל הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל"

עו"ד יוסי בנקל קובע כי בני המשפחה החלו להיערך כבר לפני 16 שנה לאפשרות של פשיטת רגל: עולה תמונת מצב מדאיגה בנוגע לניהול התאגידי בקבוצה - ונדרשות בדיקות של חוקרים פרטיים בישראל ובחו"ל כדי לקבוע מהם נכסיו האמיתיים של פישמן

פישמן (צילום: משה שי, פלאש 90)
פישמן (צילום: משה שי, פלאש 90)



עו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד לנכסי אליעזר פישמן, הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב את הדו"ח הראשון שהכין מאז מונה לתפקיד באמצע דצמבר. "כבר בפתח הדברים ניתן לומר באופן החלטי כי בפנינו פשיטת הרגל הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל, שכן עד למועד הגשת דו"ח זה, הונחו על שולחנו של הח"מ הוכחות חוב, בהיקף פנטסטי של כ-4 מיליארד שקל (!)", ציין בנקל בתחילת הדו"ח. בין השאר, הוא מבקש חוקרים פרטיים בארץ ובחו"ל, לשם איתור נכסים וביצוען של בדיקות וחקירות שונות.

ההליך המשפטי נגד פישמן החל באוגוסט 2016, כשרשות המסים הגישה בקשה לפשיטת רגל, לאחר שבית המשפט העליון אישר את החוב של פישמן לרשות - בסך 196 מיליון שקל. בהמשך הצטרפו גם הבנקים לבקשה, וב-12 לדצמבר ניתן צו כינוס ובנקל מונה על ידי אורנשטיין למנהל המיוחד לנכסיו של פישמן.

בנקל משמיע ביקורת חמורה על ההתנהלות של פישמן ובני משפחתו הקרובה. לדבריו, הם "החלו להיערך כבר לפני כ-16 שנה, לכל המאוחר, לאפשרות שהחייב יפשוט את רגלו, ובעקבות כך תקרוס הקבוצה כולה, ועשו כל שביכולתם כדי להעביר חלקים ניכרים מנכסיו לשליטתם הישירה והעקיפה".

הוא מוסיף כי חשיפת מכלול הנכסים של פישמן אינה פשוטה. "באופן בו נוהלה הקבוצה על ידי החייב כמעט לבדו, כאשר אפילו תחילתו של ממשל תאגידי לא נתקיים במרבית החברות, בוודאי לא בחברות האחזקה הפרטיות שדרכן שלט החייב בקבוצה, ובסבך ניגודי העניינים ששלטו בה, חשיפת מכלול הנכסים, הזכויות, כמו גם היקף החובות ושיוכם וקביעת סדרי הנשייה על פי הדין, איננה משימה של מה בכך והיא תארך זמן ממושך ותחייב הסתייעות במומחים".

בנקל כותב כי "חשוב לכוון את אור הזרקורים ל'קבוצת פישמן', אשר דרכה ובאמצעותה ניהל החייב את עסקיו חובקי העולם, וזאת באמצעות מבנה אחזקות פירמידאלי בראשו ניצבים מר פישמן, אשתו - טובה, שלושת ילדיהם - ענת, אייל ורונית, ובני הזוג: של ענת - מר טל מניפז, ושל רונית - מר אופיר רותם, וכן הגב' רונית אבן, המלווה את החייב בעסקיו כמנהלת עסקים ויועצת צמודה - למעלה משנות דור. קבוצת פישמן כוללת מאות חברות בארץ ובחו"ל, אשר פעילותן שווי נכסיהן מסתכם במיליארדי שקלים ובתקופות מסוימות אף למעלה מכך.

"רק כדי לסבר את האוזן לגבי היקף עסקי הקבוצה, נציג בשלב זה נתון אחד מני רבים, לפיו במהלך עשר השנים האחרונות בהן שלטו החייב ובני משפחתו בכלכלית ירושלים, הם משכו ממנה לעצמם דמי ניהול, משכורות ותקבולים נוספים בסך של לא פחות מ-85 מיליון שקל, ובנוסף, הם וחברות בקבוצת פישמן קיבלו ממנה דיבידנדים שהסתכמו בכ-556 מיליון שקל (556,000,000)!"
אליעזר פישמן בית משפט פשיטת רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד