י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בג"צ הכריע: לשחרר גופת 'דורס השוטרים'

בג"ץ קיבל את עתירת משפחת אל-קיעאן וקבע כי ההלוויה של יעקוב אבו אל-קיעאן, הנהג שדרס שוטרים באירוע בו נהרג השוטר ארז לוי ז"ל, תיערך מחר בשעות היום ללא הגבלת מספר המשתתפים

רגע הדריסה
רגע הדריסה

בג"ץ קיבל את עתירת משפחת אל-קיעאן וקבע כי ההלוויה של יעקוב אבו אל-קיעאן, הנהג שדרס שוטרים באירוע בו נהרג השוטר ארז לוי ז"ל, תיערך מחר בשעות היום ללא הגבלת מספר המשתתפים.

לאחר הידברות ממושכת שהייתה בין המשטרה לבין בני המשפחה וראשי הרשויות הבדואים לאורך כל סוף השבוע בנוגע לתנאי שחרור גופתו של המפגע מאירוע הדריסה באום חירן במהלכו נדרס למוות רס"ב ארז לוי הי"ד, בג"צ קיבל את עתירת בני המשפחה.

פיגוע דריסה אום אל חירן
(תיעוד הירי והדריסה)

"אנו מורים אפוא למשטרה לשחרר את גופת המנוח לידי המשפחה או מי מטעמה. על מנת למנוע מחלוקות נוספות, אנו קובעים כי ההלוויה תיערך מחר בשעות היום ולא בשעות הלילה; כי לא תהא מגבלה על מספר המשתתפים במסע ההלוויה; כי ההלוויה תארך עד שעתיים כפי שנתבקש; כי מסע ההלוויה יצא מאום אל-חיראן אל חורה בשעות היום כפי שיתואם עם המשטרה; כי אם המשטרה תרצה בכך המשפחה תדאג להעמיד סדרנים לשמירה על הסדר; כי אם וככל שתידרש חסימת הכביש 31 בין חורה לצומת שוקת לזמן קצר, ייעשה הדבר בתיאום מראש עם המשטרה" נכתב בפסק הדין.

השופט יצחק עמית כתב בהחלטה "אנו מודעים לכך שהרוחות עדיין סוערות וקיימת רגישות ומתיחות, שלצערנו עלולה להיות מנוצלת על ידי גורמים קיצוניים. עם זאת, אזכיר את המובן מאליו. ההלוויה נערכת בנגב, בשטח ישראל; משפחתו של המנוח משתייכת לעדה הבדואית, שבניה הם אזרחי ישראל שומרי חוק וחלקם אף משרתים בכוחות הביטחון; לא נשמע ולו קול אחד בקרב העדה המשבח או מהלל חלילה פיגוע דריסה, והמשפחה והעדה הבדואית מגנים תופעה מעין זו פה אחד ובכל תוקף. לטעמי, יש בדברים אלה כדי להקהות את החשש שהביעה המשטרה".
יעקוב אבו אל-קיעאן הלוויה אום אל חיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}