י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב עדס במתקפה: "מנסים להכרית אמונה מילדים בני 3, גזירות מרושעות"

הגאון רבי יהודה עדס, ראש ישיבת קול יעקב, יוצא במתקפה חריפה נגד משרד החינוך: "יורים פה גזירות אחת אחרי השנייה, רשע גדול. מנסים להכרית אמונה מילדים בני 3" • האזינו להקלטה בלעדית

הגאון רבי יהודה עדס בנאומו (צילום: שוקי לרר)
הגאון רבי יהודה עדס בנאומו (צילום: שוקי לרר)

בכינוס בוגרים לתלמידי ישיבת 'קול יעקב' בירושלים, שנערך במוצאי שבת, נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס, מגדולי ראשי הישיבות הספרדיות, שתקף בחריפות את אנשי משרד החינוך.

בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נשמע הרב אומר כי צריך לוותר על תקציבים כדי למנוע התערבות של משרד החינוך בתכני הלימוד. בנוסף, הרב פנה ישירות אל סגן שר החינוך, מאיר פרוש ותקף אותו בחריפות: "מה תגיד ביום הדין לאביך?".

התמליל המלא:

"יש פה חוברת של 'משרד החינוך' שפונה לכולנו למוסדות הפטור - תלמודי התורה שלנו, שאנחנו לא מקבלים את התוכנית החינוכית של הממשלה. כתוב פה בחוזה הזה, שקיבלו אותו עכשיו כמה "חדרים", דבר ראשון שהתוכנית יכולה להיות רק מה שמשרד החינוך מכתיב ל"חדרים" שלנו, דבר שני כתוב שכל רב'ה צריך הסמכה של הוראה, יש פה דברים נוראיים.

"ניגש אלי אברך בישיבה שהבת שלו לומדת בגן בקרית ספר וקיבלה דף קשר, ילדה בת 3, מהיום הגן עובר לרשת גן בריא של משרד החינוך. מה זה גן בריא? שאסור לחלק ממתקים וזה לא בריא, ותשמעו לכן המסיבות שעושים של קבלת שבת בכל יום שישי לא מחלקים ממתקים. זאת אומרת מה שילד מחכה לזה שיחכה לזה, יורים פה גזירות אחת אחרי השנייה, רשע גדול".

"בא אלי אברך מבית וגן ששאל את הבת שלו בליל ראש השנה על תפוח בדבש מה לימדו אתכם על זה. היא אמרה ההבדלים שיש בין מוצק לבין נוזלי. ראש של דג, ההבדלים שיש בין ראש של דג לראש של בן אדם".



"באחד הגנים שלנו הגיעה מפקחת, אסרו לספר את הסיפור של ששת ימי בראשית, כי זה נושא מופשט. אתם שומעים? הנושא מופשט. הקב"ה זה מושג מופשט, לא חושבים עליו".

"הייתה גזירה בוואלוז'ין ללמוד לימודי חול ושפה, את מי רצו ללמד בחורים בני 26 שמילאו כריסם בש"ס ופוסקים והוחלט לסגור את הישיבה. פה מדברים להכרית את האמונה מילדים בגיל 3, בהתחכמויות נוראות שאני לא רוצה לחזור, זה גזירות מרושעות".

"האנשים של הממשלה - שהם כופרים בתורה, כופרים בשם יתברך, עוברים על כל התורה כולה בשאט נפש - הם ילמדו אותנו איך ללמד את התורה? מי הוא מה הוא שהוא נותן כסף? אפשר להבין מצב כזה?".

ראש הישיבה פנה אל כל ראשי הישיבות וביקש לעמוד על המשמר. "אני פשוט רוצה לפנות מכאן לכל אחי ורעי אהובי נפשי ראשי הישיבות בדור, גדולות וקטנות, אם לא נעמוד על המשמר נקבל בחורים לישיבות חס ושלום שאין להם אמונה בי"ג עיקרים זה המצב שהולך להיות. מה יכולים ראשי הישיבות? לעמוד על המשמר, לעורר את המנהלים לא להסכים לקבל, לא לזוז נקודה אחת. תתארו שכל המנהלים יגידו שלא מקבלים, מה יעשה משרד החינוך, לא יתן כסף? זה הבעיה כסף? אם ייתן לך מישהו מיליון דולר תקציב בשביל שפעם אחת תדליק חשמל בשבת תקבל את זה?".

כאמור, ראש הישיבה תקף את סגן שר החינוך בדברים חריפים במיוחד: "אני פונה פה אישית לר' מאיר פרוש שהוא סגן שר החינוך. אבותיך ואבות אבותיך מסרו נפש, הם יסדו את החינוך החרדי בארץ ישראל, הם היו בידידות עם אבותי ואבות אבותי. מה תענה ביום הדין לאביך שאתה נמצא במשרד החינוך? שתי ברירות לפניך: או שתפעיל כוח לבטל את הגזירה ותמנע את זה או שתקום ותתפטר ותעשה קידוש השם. לא כדאי לך ר' מאיר פרוש שאתה זה שתהיה ששבר את חומת הדת".

יש לציין כי הרב עדס נחשב לאחד מראשי הישיבות הבודדים המנהיגים קו קיצוני ביותר, יש שיאמרו יותר ממנהיג הפלג הירושלמי הגר"ש אויערבך, ולא פעם התבטא בחריפות יתרה בנושאים שונים, וכבר חזר בו בעבר מכמה התבטאויות.









הרב יהודה עדס קול יעקב משרד החינוך מאיר פרוש תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד