ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ג'ארד קושנר ו-30 יועצים הושבעו בבית הלבן

למרות ההסתייגויות שהועלו נגד המינויים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, החליט הנשיא להשביע ביום הראשון לנשיאותו 30 יועצים בכירים, בהם חתנו ג'ארד קושנר, נגד מינויו עלו טענות בנוגע ל"חוק הנפוטיזם", וסטיב בנון, שמינויו צבר התנגדויות מצד ארגונים יהודיים שטענו כי הביע בעבר דעות אנטישמיות

ג'ארד קושנר (רויטרס)
ג'ארד קושנר (רויטרס) צילום: רויטרס

הכלבים נובחים והשיירה עוברת: למרות ההסתייגויות שהועלו נגד המינויים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, החליט הנשיא להשביע ביום הראשון לנשיאותו 30 יועצים בכירים, בהם חתנו ג'ארד קושנר, נגד מינויו עלו טענות בנוגע ל"חוק הנפוטיזם", וסטיב בנון, שמינויו צבר התנגדויות מצד ארגונים יהודיים שטענו כי הביע בעבר דעות אנטישמיות. היועצים הושבעו על ידי סגן הנשיא מייק פנס, כשהנשיא טראמפ עומד לצידו.

בתחילת הטקס, שנערך בחדר המערבי בבית הלבן, נשא הנשיא טראמפ נאום קצר אותו החל בהצגת המכתב שהשאיר עבורו הנשיא היוצא ברק אובמה. "כשנכנסתי היום לחדר הסגלגל ציפתה לי הפתעה. על השולחן חיכה לי מכתב שהשאיר לי הנשיא היוצא ברק אובמה" אמר טראמפ.

"זה היה מכתב מאוד יפה וזה יפה מצידו להשאיר לי כזה מכתב. אני כמובן לא אספר לעיתונאים את תוכן המכתב, אבל זה היה מכתב יפה", אמר הנשיא והמשיך "אני רוצה שתדעו שאתם פה בבית הלבן לא למענכם, אלא כדי לעשות הכל כדי לעזור ולהיטיב עם העם שסומך עלינו. אנחנו פה בבית הלבן בשביל המדינה שלנו, בשביל האזרחים".

טראמפ, כבר בטוח שיבחר לקדנציה נוספת, הוסיף ואמר לצוות שהושבע, "אנחנו הולכים לעשות פה דברים נפלאים במשך שמונה השנים הבאות".

בטקס נראו גם איוונקה טראמפ-קושנר עם ילדיה, וג'וש קושנר, אחיו הצעיר של ג'ארד, שהשתתף יום קדם לכן בצעדת הנשים שהתקיימה בוושינגטון נגד טראמפ.

שלושה ימים בלבד לאחר כניסתו לתפקיד, חתם טראמפ על צו רשמי ומחייב, לפיו ארצות הברית תיסוג באופן רשמי מהסכם הסחר הטרנס-פסיפי – הסכם בו חברות 12 מדינות. בכך מממש טראמפ את אחת מהבטחותיו – לבטל את ההסכם שהיה בבת עינו של הנשיא הקודם ברק אובמה. טראמפ כינה את הצו עליו חתם "דבר גדול לעובד האמריקני".
דונלד טראמפ ג'ארד קושנר סטיב בנון איוונקה טראמפ השבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד