י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הפינוק של יו"ר הועד בחברת הסלולר הגדולה

ברק לוי, יו"ר במשרה מלאה, אינו עובד בתפקיד מקצועי בחברה אך מקבל תנאי שכר מפנקים ביותר שמסתכמים בעשרות אלפי שקלים

יו"ר ועד העובדים בפלאפון, ברק לוי. צילום: מוטי מילרוד
יו"ר ועד העובדים בפלאפון, ברק לוי. צילום: מוטי מילרוד



ברק לוי היה הרוח החיה מאחורי התארגנות עובדי פלאפון, שהניבה ועד יציג הנתמך על ידי ההסתדרות, וכן הסכם קיבוצי הכולל בין היתר קופת רווחה בת מליון שקל בשנה עבור העובדים. בשלב ראשון מונה לוי על ידי ההסתדרות לעמוד בראש הוועד, ובהמשך נבחר לעשות כן גם בבחירות שנערכו בקרב העובדים. נוסף על יו"ר במשרה מלאה מחזיקה החברה שני עובדים נוספים בוועד במשרה מלאה.

התפקיד של לוי כולל תנאים מפנקים במיוחד, כיוון שעל פי הסכם השכר שנחתם אתו, תפקיד יו"ר הוועד נחשב ל"תקן מומחה אגף". פירוש הדבר שמשכורתו של לוי, שהסתכמה טרם מינויו ליו"ר ב-12.5 אלף שקל בחודש - זינקה פי שתיים וחצי.

החל מחודש ינואר 2014 שכרו הגלובלי של לוי הוא 31.5 אלף שקל (ברוטו), שמחולק לשכר בסיס בגובה 15 אלף שקל ותוספת תפקיד בסך 16.5 אלף שקל. ההפרשות בגין זכויות סוציאליות, כולל קופת גמל וקרן השתלמות, בכפוף להוראות ההסכם הקיבוצי, יינתנו לפי השכר המלא, כאמור 31.5 אלף שקל.

תוספת שכר מכוח ההסכם הקיבוצי שחלה על כלל עובדי החברה, תחול על שכר בסיס בלבד. כיוון שמדובר ב"תקן מומחה אגף", הרי שללוי מגיע רכב גדול ויקר יותר מהרכב שמקבלים עובדים זוטרים. הסכם השכר אינו כולל את הבונוסים שנותנת החברה לכ-15% מעובדיה, בכל שנה, על פי ביצועי השנה החולפת, וסביר להניח כי לוי נהנה גם מהם.

עובדים בחברה טוענים כי לתנאים המפנקים של לוי יש מטרה - "ההנהלה משתיקה אותו בשיטה הזו". עוד אמרו, כי לוי לא נלחם עבור הבונוסים שלהם, כשחששו שאלה יקוצצו. אלא שחברת פלאפון טוענת כי כלל הבונוסים ניתנו ב-2016 ממש כפי שניתנו בכל השנים הקודמות, ללא כל קיצוץ, וכי לא היה צורך להילחם עבורם. "הבונוס לשנת 2015 חולק במלואו, בהתאם להסכם הקיבוצי בחברה" מסרו מפלאפון, והוסיפו כי "מטעמים של צנעת הפרט, איננו מתייחסים לנתוני שכר של עובדים".
פלאפון סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד