י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

יאהו הפתיעה לטובה: הביסה את התחזיות ברבעון האחרון כחברה עצמאית

חברת שירותי האינטרנט שנמכרה לורייזון נהנתה מעלייה סולידית ברווח ובהכנסות ברבעון הרביעי, שעה שהיא מצויה תחת חקירה בפרשת הפריצות למיליארד חשבונות; מניית החברה טיפסה 1% במסחר לאחר הסגירה

  • כ"ו טבת התשע"ז
יאהו הפתיעה לטובה: הביסה את התחזיות ברבעון האחרון כחברה עצמאית



יאהו דיווחה הלילה (שני) על תוצאות רבעוניות שהביסו את תחזיות האנליסטים. מניית החברה טיפסה 1% לאחר פרסום הדו״חות במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט.

יאהו, שפעילות הליבה שלה נמכרה בקיץ לורייזון תמורת 4.83 מיליארד דולר לאחר שנים של דעיכה, דיווחה על רווח של 25 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2016, לעומת 21 סנט בתקופה המקבילה בשנה שעברה, והכנסות של 1.47 מיליארד דולר, לעומת 1.38 מיליארד דולר לפני שנה.

השלמת העסקה עם ורייזון מתעכבת בעקבות שתי פרשות נפרדות שפגעו קשות במוניטין הרעוע של יאהו: באוקטובר נחשף כי יאהו סרקה מיליוני מיילים של משתמשים לבקשתו החשאית של הממשל האמריקאי, ופיתחה תוכנה מיוחדת בה ניתן לערוך חיפוש בתיבת הדואר הנכנס. החשיפה פורסמה כשבועיים לאחר שבספטמבר דיווחה יאהו כי האקרים פרצו לשרתי החברה וגנבו מידע שנוגע לכמיליארד משתמשי יאהו - פריצת המידע הגדולה בהיסטוריה במונחי משתמשים.

בורייזון זעמו ושקלו לבטל לחלוטין את העסקה או לפתוח מחדש את המשא ומתן ולרכוש את יאהו במחיר נמוך משמעותית. הפריצה עדיין מצויה תחת חקירה של בכירים בורייזון. עם זאת, נראה שהעסקה בכל זאת תצא לפועל ותושלם ברבעון השני של 2017.

לפני כשבועיים הודיעה יאהו כי תשנה את שמה לאלטבה (Altaba) לאחר השלמת העסקה למכירת עסקי האינטרנט שלה לידי ורייזון. המנכ"לית, מריסה מאייר, תתפטר מהדירקטוריון של אלטבה לאחר מכן.

יאהו מכרה את עסקי האינטרנט, כולל הפרסום הדיגיטלי, האימייל ונכסי המדיה שלה לידי ורייזון ב-4.83 מיליארד דולר, וסתמה את הגולל על המותג הידוע ביותר מתקופת הדוט.קום. החברה שתישאר ללא נכסים אלה תיקרא אלטבה, והיא תהיה חברת אחזקות שעיקר נכסיה הם 15% בחברת עליבאבא, ענקית המסחר המקוון הסינית, ו-35.5% ביאהו יפן, ספקית אינטרנט.
יאהו שירותי אינטרנט ורייזון Altaba אימייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד