כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"רמטכ"ל גור בערד" הרב צבי ביאליסטוצקי לקח פסק זמן מתפקידו

לאחר שניהל את המערכה מול ראש העיר ניסן בן חמו, שליכדה את כלל הציבור החרדי סביב חסידי גור בעיר, פרש לאחרונה הרב צבי ביאליסטוצקי מניהול ענייני החסידות בעיר ומפיקוח על המערכה בבית המשפט • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

הרב צבי ביאליסטוצקי
הרב צבי ביאליסטוצקי

הרב צבי ביאלסטוצקי, רב חסידות גור בערד ומי שמכונה "רמטכ"ל" חסידות גור בעיר, לקח לאחרונה פסק זמן מתפקידו - כך נודע ל"בחדרי חרדים".

ביאליסטוצקי נחשב לדמות המפתח בכל ענייני חסידות גור בערד, ובפרט המשפטיים. בשנים האחרונות, על רקע המאבק בין החסידות לעירייה, ישנו מאבק משפטי מאסיבי בין הצדדים, כאשר כל צד מגיש תביעות על גבי תביעות כנגד הצד השני. כאמור, ביאליסטוצקי פעל בעיקר במישור המשפטי, בתביעות שהגישה העירייה נגד אנשי החסידות ובתביעות שהגישו אנשי החסידות נגד העירייה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לאחרונה, למרות שהמאבק בין העירייה לחסידות עדיין בשיאו, החליט ביאליסטוצקי לקחת צעד אחורה ולפעול "על אש נמוכה" בלבד.

גורם המעורה בפרטים אומר ל"בחדרי חרדים": "לאחר פיצוץ המשא ומתן בין השר יעקב ליצמן לראש העיר בנושא גני הילדים לחסידות גור, הוקמה ועדה שבראשה עומדים בכירים בחסידות. הבכירים מגיעים לערד לעיתים קרובות ומנהלים שיחות עם חילונים וחרדים כאחד".

לדבריו, "הוועדה פועלת במגוון נושאים, מהחלטות שנוגעות לרכישת דירות, מדיניות החסידות ועד כל נושא שקשור ב"מלחמת החילונים בגור". מטבע הדברים הרב ביאליסטוצקי פעיל פחות בנושא עכשיו כשהוועדה לקחה את המושכות לידיה. לוועדה יש סמכות עליונה בנושא, והיא מסוגלת להקצות משאבים ולנסח מדיניות".

בימים האחרונים טענו גורמים שונים כי ביאליסטוצקי לא לקח פסק זמן אלא הודח על ידי הבכירים ביותר בחסידות. גורם בכיר בחסידות, המקורב לרב ביאלסטוצקי, דוחה את השמועות הללו בתוקף ואומר ל"בחדרי חרדים" כי "הרב ביאלסטוצקי לא הודח, אלא לקח פסק זמן קצר בכל עניין הייצוג המשפטי של חסידות גור מול העירייה. פסק הזמן הגיע בעקבות מאבק פנימי שפרץ בין הרב ביאלסטוצקי לוועדה ולעסקני גור בעיר. בעקבות הפסק זמן והמאבק הפנימי, הרב פועל כעת בעניינים המשפטיים, הציבוריים והפרטיים, ושאר הדברים מסביב - על אש נמוכה מאוד".

בתגובה לשאלת "בחדרי חרדים" אמר הרב צבי ביאלסטוצקי: "אין תגובה".
צבי ביאליסטוצקי גור ערד מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד