י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תמלילי הקבינט נחשפים יעלון לבנט: "אל תנהל לי את הצבא"

תמלילים שנחשפו הבוקר חושפים את הקרע העמוק בין חברי הקבינט המדיני-בטחוני במהלך מבצע "צוק איתן", ואת היריבות החריפה בין בנט ליעלון

בנט ויעלון, פלאש90
בנט ויעלון, פלאש90

תמלילים מדיוני הקבינט הביטחוני-מדיני שהתקיימו במהלך מבצע 'צוק איתן' התפרסמו הבוקר (שלישי) ב'ידיעות אחרונות', וחושפים את חילוקי הדעות בין שר הביטחון דאז משה בוגי יעלון לשר נפתלי בנט סביב השאלה האם לבצע פעולה קרקעית בעזה.

אחד הדיונים הדרמטיים בקבינט היה ב-27 ביולי 2014, כעשרה ימים לאחר שצה"ל נכנס לפעולה קרקעית בעזה. באותו יום נהרגו לוחמים רבים – מה שגרם לוויכוח סוער בין יעלון שהתנגד לפעולה קרקעית לבין בנט שהוביל אותה.

יעלון גילה שבנט שוחח עם בכירים בצה"ל ובתגובה הוא אומר לו בזעם: "אתה לא תנהל לי את הצבא, אתה לא תבוא לי מהשטח ותגיד לי עושים ככה או לא עושים ככה, שמעת?". בנט לא נשאר חייב והשיב: "אני כן, אם לא מדווחים אמת". יעלון לא שתק: "אני מדווח אמת. אני צריך לתת לך דין וחשבון?", ובנט משיב: "בוודאי. אני מצפה מכם להגיע לקבינט עם תוכניות מבצעיות ורוח התקפית, לא אני אמור להביא לכאן תוכניות להשמדת מנהרות, תהיו סוסים דוהרים ולא שוורים עצלים".

עוד נחשף בתמלילי הקבינט כי קודם לכן, ב-7 ביולי 2014, ביום שבו צה"ל החל באופן רשמי את המבצע, אמר יעלון כי "צריך למצות את התיווך המצרי", בנט לא הסכים איתו: "אני ממליץ לפעול לנטרול המנהרות". יעלון השיב לו: "ואם תשיג שקט לשלוש שנים בלי שהשמדת את המנהרות, מה רע?", ובנט משיב: "ואם נחטוף פיגוע אסטרטגי, זה יהיה אירוע גלעד שליט פי מאה, עדיף שנמנע זאת מראש". לסיום שאל יעלון: "ואחרי שנכנסת, לא יבנו עוד מנהרות?".
צוק איתן משה בוגי יעלון נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד