כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרב זילברשטיין על נהיגת נשים - פסק ההלכה המלא

רבה של רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה טוען כי אחת הסיבות לתאונות הדרכים היא העובדה שנשים נוהגות - למרות "שאין זה דרכן"

הגר"י זילברשטיין. צילום: שוקי לרר
הגר"י זילברשטיין. צילום: שוקי לרר



בחוברת ליקוט שיעורים וחידושים של הגאון רבי יצחק זילברשטיין רבה של רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה, מתפרסמת שאלה ותשובה המעוררת שיח רב בימים אלו.

אברך פנה בשאלה אל הרב, האם אשתו יכולה לנהוג ברכב, והסתמך על מה שנראה לו הגיוני מבחינת צניעות. הוא אף פירט את תחושותיו שהובילו אותו למחשבה זו, ביניהן העובדה שנסיעה באוטובוס או במונית, מהוות בעיה מבחינת צניעות, ייחוד ועוד.

בתגובה, ענה הרב זילברשטיין כי מבחינת צניעות – נהיגת אישה ברכב היא הגרועה ביותר. באפשרויות של נסיעה באוטובוס/מונית/הליכה ברגל, הם אינם נוגדים את כללי הצניעות, אלא צריך זהירות איך אישה תנהג ברחוב שלא תכשיל.

אבל הנהיגה ברכב היא ניגוד גמור לכללי הצניעות של אישה, שצריכה להתעסק עם גברים, ועוד הרבה מכשולים שזה גורם וכבר אסרו גדולי ישראל את הנהיגה ברכב לאישה.

"בנוסף לכך שמעתי מרבותיי, שבתפילת הדרך כשאומרים "ותצילני... מחיות רעות בדרך", יש לכוון על נהגים פראיים שעוברים על כללי הנהיגה, והמצה כהיום שהכביש הוא כעין מלחמה, ואין דרכה של אישה לעשות מלחמה" הביא הרב מהגמרא בקידושין.

בהמשך מביא הרב זילברשטיין דוגמה לאישה שנסעה ברכבה ונכנסה בעמוד וניזוקה פיזית, ואומר בשם רבו, הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל, שמקרה זה אירע בגלל שנהגה ברכב ואין ראוי כך לאישה.

עוד הוא מביא אסמכתאות לכך שאסור לאישה לנהוג ברכב. "ולבי אומר לי שהוא אחת הסבות של האסונות הגדולים שנעשים בדרכים בארץ ישראל המפילים כל כך חללים והרגו כבר טובים וצדיקים.
ומה בעניין ריבוי אסונות תאונות דרכים שהתרבו בעוונותינו בזמן האחרון? ישנם כמה גורמים "ואחד הגורמים לכך, היא נהיגת נשים שגורם מכשול רוחני להן ולאחרים, וגם כידוע שטבע הנשים שאינם שולטות על עצמן בעת צרה ודחק ומעורבים כמה פעמים בתאונות אלה.

לקראת סיום עונה הרב כי יש החרגה לנשים שנאלצות לטפל בילד בעל מום וצריכות לעשות שאלת חכם, וכן נשים בחו"ל, שם מצב התחבורה שונה.













נהיגת נשים הרב יצחק זילברשטיין תשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד