כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"מטרת הפיגוע בבריסל - יהודים"

סוכנות ידיעות מדווחת היום כי המחבלים המתאבדים שביצעו את פיגוע הטרור בנמל התעופה בבריסל בו נפצעו בין השאר יהודים חרדים, התכוונו לרצוח נוסעים שהיו בדרכם לארה"ב או לישראל. גורם המעורב בחקירה: "אנחו יודעים שהייתה להם אובססיה עם יהודים, ואמריקנים" • הפרטים - בפנים

"מטרת הפיגוע בבריסל - יהודים"

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת היום (שלישי) כי המחבלים המתאבדים שביצעו את פיגוע הטרור בנמל התעופה בבריסל בחודש מרץ האחרון, בו נפצעו בין השאר יהודים חרדים, התכוונו לרצוח נוסעים שהיו בדרכם לארה"ב או לישראל. גורם המעורב בחקירה אמר לסוכנות הידיעות כי אחד המחבלים התכוון לפוצץ את דלפק הקבלה של חברת התעופה האמריקנית 'דלתא'. "אנחו יודעים שהייתה להם אובססיה עם יהודים, ואמריקנים" אמר הגורם.

הפיגוע הראשון התרחש בנמל התעופה של בריסל, בו אירעו שני פיגועי התאבדות; אחד ליד עמדת הצ'ק-אין של אמריקן איירליינס ובריסל איירליינס, והשני ליד בית קפה של סטארבקס. 12 אנשים נרצחו, 35 נפצעו. לפני הפיצוצים נשמעו ירי וצעקות בערבית.

כשעה לאחר הפיגוע בנמל התעופה התפוצץ מחבל מתאבד נוסף בקרון המרכזי ברכבת בעלת שלושה קרונות בתחנת המטרו של בריסל מאלבק, סמוך לבנייני האיחוד האירופי. בפיגוע נרצחו 16 בני אדם, 106 נפצעו, 17 מהם באורח קשה. בעקבות הפיגוע נסגרו כל תחנות הרכבת בבריסל, והושבתו כל הרכבות המגיעות לבריסל מרחבי אירופה.

בתיעוד של מצלמות האבטחה שניות לפני הפיצוץ, נראה אחד המחבלים הולך מאחורי שני יהודים חרדים. גורם בכיר המקורב לחקירת הפיגוע, אמר לעיתון ה"ג'רוזלם פוסט" כי מהתיעוד שנראה במצלמות האבטחה נראה בבירור כי מטרת הפיגוע היתה מכוונת נגד יהודים". המקור מוסיף ואומר כי מוחמד אביריני, מי שהיה אחראי על שני המתאבדים, ונראה במצלמות האבטחה, נכנס לשדה התעופה ביחד עם שני המחבלים המתאבדים, אמר כי התוכנית היתה להרוג נוסעים שהיו בדרכם לתל אביב. אביריני שנעצר בחודש אפריל סיפר לחוקרים כי שדה התעופה הספציפי נבחר בגלל שבשדה התעופה הזה יוצאים מטוסים לישראל, ולארה"ב.

יצויין כי מאז הפיגוע בשדה התעופה תגברה הקהילה היהודית באנטוורפן את האבטחה ברחובותיה. אנשי אבטחה ומשטרה מוצבים דרך קבע ליד בתי הכנסת ומוסדות החינוך החרדים בעיר.

בתוך כך דווח, כי שרת החוץ לשעבר חה"כ ציפי לבני החליטה לבטל את ביקורה המתוכנן בבלגיה, מחשש שהיא עשויה להיעצר בחשד לפשעי מלחמה. לבני היתה אמורה להשתתף במהלך השבוע הבא בכנס של האיחוד האירופי בעניין החרם על ישראל, אך מארגני האירוע טוענים כי היא ביטלה את הגעתה מטעמים אישיים. בחודש יולי האחרון זומנה לבני לתשאול ביחידה לפשעי מלחמה של הבולשת הבריטית כאשר הגיעה ללונדון.

השבוע דיווחה התקשורת הבלגית כי יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, עלולה להיעצר אם תגיע לבריסל, בחשד למעורבות בפשעי מלחמה. היום כאמור החליטה לבני לבטל את ביקורה.
הפיגוע בבריסל מוחמד אבוריני ציפי לבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד