כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נציגים חרדים זועמים: מפלים את החרדים בביתר ובמודיעין עילית - אחרי המתקפה: דרעי הגיע לסיכום עם ליברמן - בקרוב הפשרה בביתר

הפעם הביקורת החריפה והמיידית שהוטחה בנתניהו וליברמן בנוגע לאפליית החרדים בהפשרת הבנייה עליה הכריזו היום - עשתה את פעילותה • בתוך זמן קצר מציג השר דרעי סיכום עם שר הביטחון ליברמן "בתקופה הקרובה מאוד הפשרה בביתר"

דרעי, פרוש ורובינשטיין
דרעי, פרוש ורובינשטיין

שר הפנים אריה דרעי מתח מוקדם יותר היום (ג') ביקורת חריפה על אפליית המגזר החרדי בהחלטת ראה"מ ושר הבטחון בנושא תוספת בניה ביו״ש, שעתיים אחר המתקפה, שוחח דרעי עם שר הביטחון והגיע לסיכומים.

דרעי אמר כי "הציבור החרדי שמהווה קרוב ל-40 אחוז מתושבי יו"ש, מופלה שוב בהחלטה על תוספת הבניה ביו"ש, כשמתוך 2500 דירות שאושרו רק כ-10 אחוז מופנים לציבור החרדי - לעמנואל" אמר דרעי. "יתרה מכך, חלק מהדירות שאושרו הינן בשווק שני כך שלמעשה מדובר בפחות מעשרה אחוזים שהופנו למגזר החרדי״.

"אני דורש מראש הממשלה לתקן את המעוות ולהכניס לרשימה את היישובים החרדים המובילים ובראשם ביתר עילית ומודיעין עילית". דרעי הוסיף: "בימים שהציבור החרדי מתמודד עם מצוקת דיור קשה, מצופה עוד יותר מראה"מ לפעול גם למען הציבור החרדי".

גם סגן השר מאיר פרוש זועם על אפליית החרדים במהלך הפשרת הבנייה: "פניתי לראש הממשלה, לשר הבטחון ובכירים במשרד השיכון ומחיתי בפניהם על הזלזול המשווע באפליית הציבור החרדי ובהתעלמות מהעיר ביתר עלית, ודרשתי לתקן את המעוות באופן מיידי".

ראש עיריית ביתר ויו"ר פורום הרשויות החרדיות מאיר רובינשטיין הגיב: "אנו מברכים על עצם הפשרת הבניה אך מוחים בתוקף על העובדה כי הציבור החרדי המהווה כ-40% מתושבי יו"ש הודר ממנה ולא קיבל את החלק היחסי בה. יש בביתר עילית קרוב לאלף יח"ד מוכנות לשיווק ואנו חייבים לקבל את חלקנו.

"לא ניתן לעבור לסדר היום על אפליה מכוערת שכזו נגד הציבור החרדי, בפרט בממשלה הזו שהנציגות החרדית מהווה עוגן מרכזי בה. אם לא יהיה שינוי במצב, יהיה צורך בהסקת מסקנות" אמר רובינשטיין.

זמן קצר אחר ההודעה עידכן רובינשטיין: "קיבלתי כעת הודעה על הקצאת 87 יח"ד לביתר. אני מברך על כל יחידה, אך עדיין מדובר בלעג לרש ויריקה בפרצופו של הציבור החרדי. ביתר עילית היא העיר הגדולה ביותר בחבל יהודה ובגוש עציון, שיווק 87 יח"ד מתוך 2,500 בלבד מהווה עלבון צורב".

גם ח"כ מוזס מחה על הדרת הציבור החרדי מהמהלך: ""שמעתי שלשום על התכנית להצערת ירושלים, להפוך את ירושלים מתאימה לזוגות צעירים. הדבר הוא מבורך מאוד, העיר תהיה צעירה יותר, אבל לפי התכנית שראיתי, הרי בדרום מערב העיר ייבנו – 5,000 יחידות דיור, בשכונת ארנונה – 2,500 יחידות, בגבעת המטוס – 2,600. כל התכניות הללו מהוות בנייה מסיבית לציבור הכללי בלבד" אמר מוזס במליאת הכנסת.

"כולם יודעים שכ-50% מתושבי ירושלים הם חרדיים, מדוע אני לא רואה עבורם תכניות? מדוע אין אפילו דירה אחת לציבור החרדי? בכל תכנית ה"הצערה" הזו, "הצערת ירושלים" אין התייחסות לציבור ענק זה. אני חושב שהזוגות הצעירים שלנו גם יודעים איך להצעיר את ירושלים. ואני חושב שמן הראוי והנכון ששר השיכון ושר האוצר ייקחו את העניין לידיים וימנעו את ההפליה הזאת בעיר בירתנו ירושלים" כך מוזס.

אך כאמור, אחר המתקפה הרבתי והכותרת הראשית ב"בחדרי חרדים", שר הפנים דרעי שוחח עם שר הביטחון אביגדור ליברמן. ומלשכתו דווח כי "השניים סיכמו כי בתקופה הקרובה מאוד יופשרו דירות בצורה משמעותית בעיר ביתר עילית".

פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפיצילום: פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי
פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי

פירוט הדירות ששוחררו היום
הפירוט המלא של יחידות הדיור המופשרות:

אריאל:
839- פרסום והפקדה
63- שיווק

מעלה אדומים:
22- פרסום לתוקף
90- שיווק

שומרון:
260- דיון להפקדה
87- דיון לתוקף
6- פרסום להפקדה
32- חוזה פיתוח

גבעת זאב:
100- דיון לתוקף
552- שיווק

אורנית:
150- דיון לתוקף
4- פרסום לתוקף

אלפי מנשה:
78- שיווק

אפרת:
21- שיווק

אלקנה:
18- שיווק

ביתר עלית:
87- שיווק

מטה בנימין:
86- דיון להפקדה

בית אל:
20- פרסום להפקדה

גוש עציון:
4- דיון להפקדה

עודכן: 19:26
אריה דרעי הפשרת בניה מאיר פרוש מאיר רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד