י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

למה גפני "לא רוצה להרגיז את השכנים"?

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני נפגש עם שגריר יפן בישראל, קוג'י טומיטה, ושוחח עמו על היחסים החדשים עם ממשל טראמפ ועל המגזר החרדי. כשנשאל גפני על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים אמר: "ירושלים היא בירת העם היהודי, אבל לא הייתי הולך לכיוונים שמרגיזים את השכנים שלנו"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני נפגש היום עם שגריר יפן בישראל, קוג'י טומיטה ושוחח עמו על היחסים החדשים עם ממשל טראמפ ועל המגזר החרדי. כשנשאל גפני על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים אמר: "לא הייתי הולך לכיוונים שמרגיזים את השכנים שלנו".

הפגישה התקיימה לבקשת השגריר שביקש ללמוד ולהכיר את החברה הישראלית ובין השאר את גורמי השלטון השונים. בפגישה ביקש השגריר לשמוע על הקווים המנחים של ועדת הכספים בעת שדנה בתקציב ל- 2017-2018, על הבעיות העיקריות עימן מתמודד המשק הישראלי וסיפר על החשיבות שרואה מדינתו בחיזוק הקשרים הכלכליים עם ישראל.

גפני התייחס למגזר החרדי ואמר לשגריר כי "כנציג של הציבור החרדי אני רואה חשיבות עליונה בקידום החינוך היהודי של כלל תלמידי ישראל, שכל תלמיד יכיר את יהדותו ולא רק דברים אוניברסליים. אני רואה חשיבות עליונה בהנחלת ערכיי היהדות ובראשם 'ואהבת לרעך כמוך'. כיהודים אנחנו שואפים לשלום עולמי ולהגשמת דברי הנביאים 'לא יישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה'. אני אישית רואה חשיבות בהשכנת שלום באזורנו ובהידוק הקשרים עם כל מדינות העולם".

כאמור, לקראת תום הפגישה שאל השגריר טומיטה את גפני, כיצד הוא רואה את היחסים של ישראל עם הממשל החדש בארה"ב והאם ישראל צריכה לדרוש שהנשיא החדש, טראמפ, יעמוד בהבטחתו להעברת השגרירות של ארה"ב לירושלים. גפני השיב לו לגבי עמדתו האישית בנושא, כי "אין ספק שירושלים היא הבירה הנצחית של העם היהודי. יחד עם זאת, זה לא עניין קיומי ולא הייתי נאבק על-כך. אנחנו מדינה שמתמודדת עם איומים קיומיים וחלק גדול מהתקציב שלנו הולך על ביטחון. לא הייתי הולך לכיוונים שמרגיזים את השכנים שלנו. אך אם הנשיא טראמפ ייבחר להעביר את השגרירות בסדר. אנחנו לא צריכים להתערב בשיקולים של ארה"ב".

בתום הפגישה הזמין השגריר טומיטה את גפני כיו"ר ועדת הכספים, לבקר ביפן. גפני הודה לשגריר על ההזמנה, אך ציין כי אינו נוהג לנסוע לחו"ל, "אך אם הייתי נוסע לחו"ל, יפן היתה היעד הראשון אליו הייתי נוסע".
משה גפני שגרירות ארה''ב ירושלים שגריר יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד