י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מאבק הכותל: מפגש דרמטי של הבכירים החרדים

הרוח הנושבת מבית המשפט העליון בנוגע לדרישות הרפורמים בכותל המערבי הביאה לפגישה מרובת משתתפים היום בכנסת. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים בפרסום ראשון

חלק ממשתתפי הפגישה בסיור בכותל המערבי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
חלק ממשתתפי הפגישה בסיור בכותל המערבי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

פרסום ראשון: בכירי ההנהגה החרדית ייפגשו היום (רביעי) וידונו על מתווה הכותל. הפגישה תתקיים בשעה 12.30 בכנסת בהשתתפות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ויועץ מזכיר הממשלה רונן פרץ. על השולחן - מתווה הכותל וההתנגדות החרדית, בעקבות הקו שמוביל בג"ץ לטובת נשות הכותל.

כזכור, המאבק על קדושת הכותל המערבי הגיע לנקודת הרתיחה המשמעותית ביותר לאחר שבדיון האחרון בבג"ץ השופטים צידדו לטובתן של 'נשות הכותל' ודרשו מהמדינה תשובות. בעקבות כך נחשף ב"בחדרי חרדים" כי המפלגות החרדיות הביעו את דעתן לבטל את מתווה הכותל, שפתח תיבת פנדורה בלתי נגמרת.

בדיון השופטים צידדו בעמדת הנשים שדרשו שינוים מרחיקי לכת בכותל המערבי, ואף קבעו כי רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ לא יוכל לבצע חיפוש שימנע הכנסת ספרי תורה, מאחר שהוא מנוע מלקיים חיפוש דקדקני על אותן נשים. יחד עם זאת לא נשללה סמכותו על עצם השליטה במתרחש בכותל.

כאמור, בעקבות כך, המפלגות החרדיות דורשות מראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את מתווה הכותל שאושר בעבר בממשלה ולהשאיר את הסטטוס קוו כפי שהוא, וכפי שבג"צ אמר בדיון - כבר היום הרפורמים יכולים להתפלל במקום שהוקצה להם – קשת רובינסון.

יודגש כי ראש הממשלה נתניהו נמצא בנקודת זמן נוחה יותר לקבל את דרישת החרדים, בעקבות ממשל טראמפ החדש, והורדת מפלס הלחץ הרפורמי האמריקאי.
מתווה הכותל פגישת החרדים כותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד