ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מילצ'ן איים ואמסלם ירד יפה מהעץ הגבוה

המיליארדר שיגר מכתב איום לחבר הכנסת מהליכוד, וזה מיהר להתקפל ולשלוח לו מכתב התנצלות • בעל המאה

מילצ'ן ונתניהו בימים טובים יותר, פלאש90
מילצ'ן ונתניהו בימים טובים יותר, פלאש90 צילום: פלאש90

על רקע חקירות ראש ההמשלה: לאחר שהמיליארדר ארנון מילצ'ן איים בתביעה נגד ח"כ דודי אמסלם שכינה אותו "איש בזוי" – שיגר אמסלם תגובה לעורך דינו של מילצ'ן, בה הוא מתנצל על הפגיעה במיליארדר. אמסלם לא נשאר חייב, והבהיר כי דבריו מוגנים לפי חוק חסינות חברי הכנסת.

"בפתח הדברים", כתב אמסלם, "אבקש להפנות את תשומת לבך לכך שהטענות שבמכתבך שבנדון מכוונות נגד התבטאותי בעניין ציבורי הקשור לתפקידי כחבר כנסת מטעם סיעת "הליכוד". ההתבטאות מוגנת בהגנה מוחלטת מפאת חסינותי לפי חוק חסינות חברי כנסת, זכויותיהם וחובותיהם, תשי"א-1951".

אמסלם המשיך: "לגופו של עניין, אכן איני מכיר את מר מילצ'ן. לכל אורך הראיונות שנתתי, חזרתי והדגשתי שגם העובדות העולות מחקירת המשטרה אינן ידועות לי, וכי דבריי מתייחסים לפרסום בעיתון "הארץ". לא זו אף זו, הדגשתי מספר פעמים שאני מטיל ספק בנכונות הפרסום האמור. הפועל היוצא הוא, שהראיונות כולן היו בגדר "הבעת דעה" על האפשרות שהפרסום בעיתון "הארץ" נכון בצורה כלשהי, ועל הפרשנות האפשרית, שהוצגה על ידי המראיינים, לפיה עדותו של מר מילצ'ן פוגעת בדרך כלשהי בממשלת ישראל ובראש הממשלה. ואכן, גם אתה דייקת במכתבך וכתבת שהדברים נאמרו בתנאי ("אם") שהפרסום הוא אמת".

על חקירת נתניהו כתב אמסלם כי "ידוע לכל, כי החקירה המתנהלת לאחרונה בעניין זה עומדת בלב ההתעניינות הציבורית ומקבלת תשומת לב תקשורתית חסרת תקדים. בכלל זה, מושמעת ונדונה העמדה הרלבנטית המבקשת לשאול האם ראוי שחקירה מסוג זה תסכן את כהונתו של ראש הממשלה שנבחר פעם אחר פעם בבחירות דמוקרטיות".

"בהקשר זה, מושמעת מזה זמן הטענה, הראויה כשלעצמה לדיון ציבורי, ולפיה אפשר שמאחורי החקירה עומדים גורמים בעלי עניין לפגוע בראש הממשלה ולסכל את כהונתו. כל שאמרתי בראיונות אליהם התייחסת במכתבך היה בגדר "הבעת דעה" אודות אותם עניינים בעלי חשיבות ציבורית, ומשכך, ונוכח הבהרתי כי אין לי כל ידיעה אודות פרטי החקירה ופרטי העדות שמסר לכאורה מר מילצ'ן, אין לראות בדבריי משום לשון הרע", טען והוסיף: "אבקש להוסיף שלמרות האמור לעיל, אם מר מילצ'ן רואה את עצמו נפגע מכך באופן אישי, אני מצר על כך".

כאמור, התנצלותו של אמסלם באה לאחר שעורך דינו של מילצ'ן שיגר אליו את האיום הבא: "הנך נדרש לחזור בך תוך 48 שעות מהתבטאויותיך נגד מילצ'ן, להתנצל בפומבי עליהן ולחדול לאלתר מלהשמיע דברי בלע שקריים נוספים בעניינו של מילצ'ן. ככל שלא תיענה לדרישה זו, ינקוט מילצ'ן באמצעים משפטיים, ובכלל זה יפנה לערכאות המוסמכות ויתבע ממך את מלוא נזקיו. את פירות הזכייה יתרום מילצ'ן - כנוהגו - למטרה ראויה".
מילצ'ן בנימין נתניהו דודי אמסלם חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד