י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טראמפ שוקל מחדש את מענק אובמה לפלסטינים

היעילות של טראמפ מעוררת השתאות אפילו בקרב תומכיו - כבר היום הוא צפוי לחתום על שלושה צווים נשיאותיים בנושא ההגירה, זאת במקביל לבחינת המענק אותו הבטיח קרי לפלסטינים רגע לפני שעזב את תפקידו

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

הנשיא טראמפ הבטיח להתחיל מיד לעבוד, ואכן כך: משרד החוץ האמריקני עצר את העברת 221 מליון הדולר שהבטיח שר החוץ היוצא ג'ון קרי להעביר לרשות הפלשתינית, ואשר אמור היה להיות הפעולה האחרונה של שר החוץ במשרדו, לפני העברת השלטון.

בנוסף לכך, היום (רביעי) הודיע משרד החוץ כי הוא בוחן מחדש את ההחלטה ושוקל לעשות בה שינויים, בשל התנגדות למהלך בקונגרס. קרי הודיע ביום שישי על החלטתו להעביר את המענק, שעות ספורות בלבד לפני כניסת הנשיא טראמפ לתפקיד. בשלב זה נראה כי אכן ההעברה עוד לא בוצעה, אך אין עדיין ודאות בעניין.

על פי מקורות בקונגרס, הכסף מיועד בעיקר לשלם את חובותיה של הרשות הפלסטינית לבתי חולים בישראל ולחברת החשמל. סכומים קטנים מתוכו נועדו לתכניות למניעת הסתה ברשות הפלסטינית. על פי אותם מקורות, בכל מקרה, העברת הכסף "צבועה" - ולא הייתה אמורה להתבצע סתם כך לחשבונות הרשות הפלסטינית ללא בקרה ובדיקה לאן בדיוק יגיע הכסף.

בית הנבחרים אישר תחילה את הכספים שיועדו לפלסטיניים בשנות התקציב 2015 ו-2016, אך לפחות שני מחוקקים רפובליקאים - אד רויס מקליפורניה, יושב ראש ועדת החוץ של הקונגרס, וקיי גריינג'ר מטקסס, היושבת בוועדת ההקצאות של הבית, עיכבו את המהלך באמצעות ערר שהגישו.

הערר הוגש בעקבות צעדים של הרשות הפלסטינית בניסיון להתקבל לחברות בכמה ארגונים בינלאומיים. לרוב ערר מסוג זה מכובד על ידי הרשות המבצעת, אך לא מחייבים מבחינה חוקית אחרי שההקצאה אושרה.

בנוסף לכך, הנשיא האמריקני דונלד טראמפ צפוי לחתום היום על כמה צווים נשיאותיים להגבלת ההגירה ממדינות מוסלמיות. כמו כן הוא צפוי להודיע על בניית החומה בגבול הדרומי עם מכסיקו.

בתוך כך, הנשיא טראמפ צפוי היום להורות על איסור כניסת פליטים לארצות הברית, למעט מיעוטים שנרדפים על רקע דתי, זאת עד שיוגדרו עקרונות חדשים לבידוק הביטחוני. צו נוסף צפוי להשעות את כל אשרות הכניסה שהונפקו עבור תושבי סוריה, עיראק, איראן, לוב, סומליה, סודן ותימן.

ההגבלות על הפליטים ואשרות הכניסה יוארכו בכל חודש מחדש, עד שמחלקת המדינה והמחלקה לביטחון המולדת יחילו בידוק ביטחוני קפדני יותר בגבולות ארצות הברית. מקורות אמריקנים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הצו הראשון ייחתם כבר היום במהלך ביקורו של טראמפ במטה המחלקה לביטחון המולדת, והוסיפו שטראמפ שוקל צעדים נוספים כדי להדק את האבטחה בגבולות ארצות הברית.
קרי פלסטינים טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד