י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הלכה ושמחות: תקנות חדשות בוויז'ניץ

פרסום ראשון: שורת תקנות חדשה בחסידות ויז'ניץ. על הפרק: אירועי השמחות של האדמו"ר ולימוד הלכה לכלל החסידים • כל הפרטים

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: בחדרי חרדים

פרסום ראשון: לרגל ימי השובבי"ם, בהוראת האדמו"ר מויז'ניץ נשלח הגבאי, הרה"ח רבי שאול גרינברגר, למסור שיחת חיזוק לכלל אברכי החסידות בארץ, כשהוא מלווה במכתב מהאדמו"ר שביקש בכל תוקף שלכל אברך יהיה שיעור בהלכה, הנהגת הבית וכללי יסודות היהדות, "לדעת את הדרך אשר נלך בה".

הרב גרינברגר הביע כאב על כך ש"ישנם אברכים שמפאת טורח פרנסתם לא משיגים זמן ללימוד, לכל הפחות לשיעורי תורה ברבים, ועל כן מבקש האדמו"ר, ששום אברך לא יתעלם מזה וכל רב בקהילתו יארגן שיעורים בהלכה ולדאוג שכל האברכים ישתתפו בזה".

בנוסף, בחסידות פורסמה שורת תקנות חדשה לאור השמחות בחצר האדמו"ר, תקנות המתפרסמות לראשונה ב'בחדרי חרדים'. לרגל שמחת חתונת נכדו של האדמו"ר בתחילת השבוע הקרוב, וחתונה נוספת שבוע לאחר מכן לנכד, הוחלט בישיבה שנערכה בתחילת השבוע בבית האדמו"ר על צמצום ההשתתפות של האברכים והבחורים וכלל החסידים בשמחות.

על פי ההוראה החדשה, בחורי החסידות והאברכים לא ישתתפו בבריתות לצאצאי האדמו"ר. בנוסף, החסידים לא ישתתפו גם בשמחות האירוסין לנכדי האדמו"ר. במקביל, בשמחת השבע ברכות המרכזית שהאדמו"ר עורך לנכדיו ישתתפו רק נכבדי החסידות, והאירועים יתקיימו באולם התלמוד תורה או בבית המדרש 'אמרי חיים' שמעל מקום קבלת הקהל של האדמו"ר, זאת בעקבות הבנייה של בית המדרש החדש.

כמו כן, לראשונה נרשם שינוי היסטורי במעמדי החופות, שיועברו לרחוב אהבת שלום 15, במקום שנערכו החופות לנכדי האדמו"ר זצ"ל לפני עשרים שנה. במקום תוצב במת ענק והגברים יעמדו ברחוב אהבת שלום, ונשים ברחוב האדמו"ר מווישווא.

גם המקום של הנשים בבית המדרש הזמני יעבור לחדר האוכל של הישבה גדולה בקריה, שם יוצב מסך ענק שיעביר את השמחה אל עזרת הנשים.
חסידות ויזניץ תקנות לימוד הלכה חופות שמחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד