כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הקיצונים יירגעו? העצורה האחרונה תשוחרר

בית הדין הצבאי ביפו החליט לשחרר את העצורה החרדית שנכלאה בעקבות עריקות, בסיום 30 ימי מעצרה. ארבע עצורות נוספות, שוחררו מוקדם יותר ונגד חלקן בוטל כתב האישום על עריקות • כל הפרטים

הפגנה מול בית הדין ביפו בשבועות האחרונים. צילום: יעקב לדרמן
הפגנה מול בית הדין ביפו בשבועות האחרונים. צילום: יעקב לדרמן

בית הדין הצבאי ביפו החליט לשחרר את העצורה החרדית שנכלאה בעקבות עריקות, בסיום 30 ימי מעצרה. ארבע עצורות נוספות, שוחררו מוקדם יותר ונגד חלקן בוטל כתב האישום על עריקות.

לפני כחודש נעצרה תושבת הדרום מאחר ולא התייצבה לשירות צבאי. לפני כשנתיים, במועד הגיוס, היא הגישה "תצהיר משפחתי", לפיו היא אינה יכולה להתגייס. הבקשה נדחתה, אך למרות זאת היא לא התייצבה לגיוס.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאז היא כבר נעצרה 3 פעמים ושוחררה. לפני כחודש נעצרה בפעם הרביעית ולפני כשבוע היא עלתה לוועדת דת, שם, על פי עורך דינה, היא נשאלה על תנאי השירות בה היא רוצה לשרת ולא שאלות בנוגע לאורח חייה הדתיים.

היום הובאה העצורה לבית הדין הצבאי ביפו כאשר בחוץ נערכה הפגנה בהשתתפות עשרות קיצונים שהגיעו להביע תמיכה.

השופט רונן שור מבית הדין הצבאי ביפו החליט כי היא תעלה שוב לוועדת דת בעקבות טענת צוות ההגנה. באשר לעונש על העריקות עד כה, החליט השופט כי היא תשאר במעצר עד ליום שישי, אז ימלאו 30 ימי המעצר - עונש מקל על עבירת עריקות.

בית הדין קיבל את טענת ההגנה כי מדובר בבחורה שאכן חזרה בתשובה ויש להקהל בעונשה. עורכי דינה - מנחם שטאובר ועדי אייזנר, שייצגו אותה מטעם "משמרת הקודש" של העדה החרדית, אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "הסדר הטיעון המקל אשר הוצג היום בבית הדין הצבאי מתחשב בעובדה שהבחורה חזרה בתשובה".

בשבועות האחרונים נערכו עשרות הפגנה של קיצוני מאה שערים ובית שמש כמחאה על מעצר חמש הבנות - בהן גיורת נשואה, כלה מעדות המזרח המתגוררת בבאר שבע ולומדת בבית יעקב, בעלת תשובה שאחיותיה דתיות ושרתו ב"צבא השמד", כך על פי מודעות הקיצונים, ונערה נוספת הלומדת במדרשיית 'חוט של חסד' בראשותו של הרב שלום הרוש.

בעקבות מעצרן, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', נערכו הפגנות סוערות בכיכר השבת וברחוב שמואל הנביא ובר אילן בירושלים וכן ברחוב נהר הירדן בבית שמש. במהלך הובערו פחים, נחסים כבישים ואף הושלכו אבנים על שוטרים.
עריקות בית הדין הצבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד