י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

דרעי בשיחה מפוייסת עם יו"ר ש"ס לשעבר • תיעוד

במסגרת סיור רשמי בעיר רעננה נפגש יו"ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי, עם רב העיר ויו"ר תנועת ש"ס המיתולוגי, הרב יצחק פרץ • תיעוד

השר אריה דרעי (יונתן זינדל, פלאש 90)
השר אריה דרעי (יונתן זינדל, פלאש 90)

במסגרת סיור רשמי בעיר רעננה נפגש יו"ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי, עם רב העיר ויו"ר תנועת ש"ס המיתולוגי, הרב יצחק פרץ. "יש לנו הכרת הטוב לרב יצחק פרץ שהיה יו"ר התנועה שלנו", אמר דרעי בפגישה.

כידוע, ברבות השנים נוצר "דם רע" בין השניים, אך בשנים האחרונות הם התפייסו. לפני כחודש וחצי הגיע דרעי לנחם את הרב פרץ שישב שבעה על פטירת אחיו, הרב פרופ' משה פרץ ז"ל.

כאמור, היום נפגשו השניים פעם נוספת, הפעם בנסיבות משמחות יותר. לדברי מקורבי דרעי, הפגישה בין השניים הייתה לבבית ומרגשת מאד. "אני משתדל לפתוח כל סיור בביקור אצל המרא דאתרא כי כוחו גדול", אמר דרעי, "זו הסיבה הראשונה שהגעתי לכאן. הסיבה השניה היא, כאמור, הכרת הטוב".

דרעי הוסיף, "הרב פרץ ייצג אותנו בכבוד, בגאון ובהדר. המדינה הופתעה לראות את הנאומים, הכבוד וההדר של רב בישראל, כיצד הוא מייצג את התורה והיהדות. זה היה חידוש גדול".

"זכיתי להיות על ידו והוא לקח אותי בכוח והכניס אותי לעשייה למרות שרציתי לחזור לכולל" אמר דרעי. "זו היתה תקופה מדהימה שאי אפשר לתאר. הרב פרץ הוביל את התנועה להישגים אדירים ועל כך מגיע לו יישר כוח גדול. זה נרשם על שמו בהיסטוריה של עם ישראל לדורי דורות".

הרב פרץ אמר כי הוא מתרגש ושמח מאד מהביקור. "עברנו דרך ארוכה ועבדנו יחד הרבה. קידשנו שם שמים. השר דרעי היה גדול מקטנותו, הוא גדל אצלי", אמר הרב ופנה לשר: "אני שומע שאתם עושים דברים גדולים. אני יודע שאצלך עובדים יום ולילה".

כאמור, הפגישה נערכה במסגרת סיור רשמי שקיים דרעי בערים רעננה וכפר סבא. אל הסיור התלוו סגן שר הפנים משולם נהרי, מנכ"ל ש"ס ורשת בני יוסף חיים ביטון, מנכ"ל אל המעיין משה אילוז ובכירי המשרדים.

את הביקור ברעננה פתח דרעי יחד עם ראש העיר זאב ביילסקי בביקור במעונו של הגה"צ רבי רפאל אדרי, הצדיק מרעננה. הרב בירך את השר שיצליח בכל מעשה ידיו.

משם עברה הפמליה לביקור בת"ת 'עץ חיים' של רשת החינוך בני יוסף ברעננה. דרעי התרשם מרמת החינוך וצוות המחנכים ומאידך הביע מורת רוח גדולה מהתנאים הירודים של מבני הת"ת והכיתות. "לא יתכן שתלמידים במדינת ישראל ילמדו בצורה כזו", אמר דרעי והבטיח לפעול מול ראש העיר למבנה חלופי נאות עבור התלמידים.

לאחר מכן ביקר דרעי בתיכון מדעי תורני טכנולוגי במוסדות אמי"ת כפר בתיה, הלומדים בצורה מיוחדת של מעגלים וחללים פתוחים. את הביקור ברעננה חתם בישיבת עבודה עם ראש העיר ובכירי העיריה, אשר העלו בפניו את צרכי העיר. ראש העיר ביילסקי הודה לדרעי העומד תמיד לימין העיר.

"תענוג לראות איך העיר מתנהלת באחדות ובהרמוניה מופלאה, וזאת בשל הייחודיות של רב העיר, הרב יצחק פרץ. בזכותו העיר קיבלה נפח גדול, משקל ויוקרה" אמר דרעי.

משם נסע השר לסיור רשמי בכפר סבא. השר התקבל על ידי ראש העיר יהודה בן חמו ונציג ש"ס
שמעון פרץ. בסיור במוסדות החינוך 'עטרת חיים' של רשת בני יוסף בניהולו של הרב אשר שוקר, בחן השר את ידיעותיהם של התלמידים והתפעל מרמת הלימודים.

בסיור בבית הספר לבנות אמר השר: "נושא החינוך תופס אצלנו את המקום הראשון בחשיבות ואנו משקיעים בו את מירב המאמצים והמשאבים. אתם העתיד של עם ישראל". בסיום דבריו שיבח דרעי את המנהל הרב שוקר על מפעלו החשוב והבטיח לסייע לצרכי המקום.

לאחר מכן קיימה הפמלייה סיור בפארק כפר סבא וראש העיר הזמין את השר לנטוע עץ זית.

רב העיר כפר סבא, הגאון רבי אברהם שלוש, זקן רבני ישראל, הכין לשר קבלת פנים חמה ומיוחדת - שולחן ערוך עם לחם ויין תוך כדי שהוא קורא את הפסוק: 'ומלכי צדק מלך שלם הוציא לחם ויין'. הרב בירך את השר שיאריך ימים על תפקידו ויהיה ה' עמו בכל מעשיו.

בישיבה מיוחדת בבניין העיריה שיבח ראש העיר כפר סבא את השר דרעי ואמר: "יש רוח חדשה במשרד. הצוות שלך קשוב ומסייע ועל כך תודתי. אני מסייר עם השר כבר כמה שעות ונדהם לראות את בקיאותו בפרטים הקטנים, את השנינות ואת החכמה. ראשי הרשויות צריכים לשמוח שיש שר פנים כזה".

דרעי סיכם את הביקור ואמר: "אני יוצא מכאן מרוצה כשאני רואה שהעיר מתנהלת בצורה תקינה וראויה, אבל גם מתנהלת טוב מבחינת שמירת חיי התורה והחינוך בעיר. נגבש תכנית ונסייע לשכונות החלשות בעיר כדי שגם הם יהנו מפירות התנופה והפיתוח".

(צילומים: יעקב כהן)


















































אריה דרעי הרב יצחק פרץ רעננה כפר סבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד