י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דיין וחבר מועצת גדולי התורה הורו להגיש תלונה נגד תוקף ילדות

הורים רבים במגזר החרדי מסרבים להתלונן במשטרה על תקיפת ילדיהם. כעת, אדמו"ר מהשורה הראשונה, חבר מועצת גדולי התורה, ודיין בכיר הטילו פצצה ובצעד דרמטי הורו להורי ילדה מב"ב שהותקפה להגיש תלונה • חשיפת "בחדרי חרדים"

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ • חשיפת "בחדרי חרדים": הורים רבים במגזר החרדי מסרבים להתלונן במשטרה על תקיפת ילדיהם. כעת, אדמו"ר מהשורה הראשונה, חבר מועצת גדולי התורה, ודיין בכיר הטילו פצצה ובצעד דרמטי הורו להורי ילדה מבני ברק שהותקפה להגיש תלונה.

כזכור, מוקדם יותר היום (רביעי) דווח ב"בחדרי חרדים" על מעצרו של בן 17 מבני ברק בחשד שתקף ילדות בנות 12. בבית משפט השלום בתל אביב הוגשה היום הצהרת תובע נגד הנער, על תקיפת שתי ילדות בנות 12 תושבות העיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי התקיפה הראשונה אירעה לפני כחצי שנה במהלך הלילה, אז נתפס הנער על חם בשעת מעשה. הוא נעצר, אך הורי הילדה סירבו להתלונן.

מאז, על פי החשד, תקף החשוד ילדות נוספות והדבר נודע לארגון 'השומרים' בעיר. "הילדה שהותקפה הייתה בטראומה באותה התקופה והיה קשה לגבות ממנה עדות, מעבר למכשול שההורים התנגדו" אומר אחד מבכירי ארגון השומרים ל'בחדרי חרדים'.

לאחר שנודע על תקיפות נוספות, לכאורה, ראשי 'השומרים' פנו שוב להורים, אך אלה עמדו בסירובם. אנשי הארגון לא התייאשו ופנו לאחד מגדולי האדמו"רים, חבר מועצת גדולי התורה, שאב הילדה נמנה על חסידיו, והביאו לידיעתו את פרטי המקרה. האדמו"ר הפנה אותם לדיין חשוב מבכירי הרבנים באותה החסידות, שיקבל את ההחלטה בעניין.

אב הילדה שהותקפה וראשי השומרים הגיעו לדיין והציגו בפניו את סיפור המקרה, תוך שהם מציינים בפניו כי החשוד ממשיך על פי החשד במעלליו.

"לאחר שהדיין שמע על כך הוא הורה לאב הילדה להגיש תלונה במחלק הנוער של משטרת מרחב דן, ובעקבות כך הילדה גם מסרה עדות על מקרה התקיפה החמור" אומר הבכיר ב'השומרים' בשיחה ל'בחדרי'.

ביום שני השבוע, פעילות מאומצת במחלק הנוער של משטרת מרחב דן הובילה למעצרו של החשוד אשר מעצרו הוארך והיום הוגשה כנגדו הצהרת תובע בבית משפט השלום בת"א, לקראת הגשת כתב אישום.

בשנים האחרונות 'בחדרי חרדים' מוביל מאבק להעלאת המודעות למוגנות באמצעות חשיפת מקרי תקיפה על מנת שלא לטאטא את הנושא מתחת לשטיח. במקרים רבים, עליהם דיווחנו בהרחבה, מסרבים ההורים להתלונן מחשש לשם המשפחה, והדבר מאפשר את המשך התקיפות.

בשנים האחרונות, בניגוד לתקופות קודמות, ישנם רבנים רבים שנחשפו לנגע הרע ומורים לתלמידים וחסידיהם לגשת למשטרה ולהתלונן, בפרט באירועים של תקיפות חוזרות ונשנות.

גם בפרשה של המשגיח מירושלים, שתקף שלוש מקרובות משפחתו, העידו רבנים במשטרה על עדויות שקיבלו, מה שקידם את החקירה והגשת כתב האישום נגדו. "היה פה שיתוף פעולה של הקהילה החרדית, של המתלוננות, רבנים ואחרים שאפשרו את חשיפת הפרשה. אני מקווה ששיתוף הפעולה יימשך" אמר בראיון ל'בחדרי חרדים' עו"ד ארז פדן - מנהל מחלקה בפרקליטות מחוז ירושלים.
תקיפות מעשים חמורים תלונה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד