י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ברק רום: כך מתחיל עסק קטן לפעול בתחום היח"צ

איש יחסי הציבור, ברק רום, על שלושה צעדים פשוטים בדרך לפרסום יחצ"ני של עסקים קטנים באמצעי התקשורת הכתובה

ברק רום: כך מתחיל עסק קטן לפעול בתחום היח"צ

ברק רום הוא אחד מאנשי יחסי הציבור המובילים בישראל והבעלים של משרד "ברק רום – יחסי ציבור". הנה אחד הטיפים הראשונים שלו לבעלי עסקים קטנים: איך למתג את העסק שלך בתקשורת באמצעות כתבה.

"אחת השאלות שמפנים אלי בעלי עסקים קטנים, שמעוניינים למתג עצמם באמצעות שימוש במדיה התקשורתית היא איך מתחילים? מהו הצעד הראשון?"

"ובכן", אומר ברק רום, "לטעמי, עוד לפני שפניתם למישהו – לעיתונאי, לעורך, או לפרשן - חשוב שיהיו מולכם בכל יום כל העיתונים היומיים, על מנת שתעיינו בקביעות במדורים המתייחסים לעסק שלכם. לדוגמה: עורך דין ירצה לקרוא היטב את מדור המשפט, אדריכל או מעצב פנים חייב להכיר לעומק את מדורי העיצוב והאדריכלות. לא ניתן להצליח בתחום יחסי הציבור מבלי להכיר את אמצעי התקשורת העומדים לרשותכם ושבעזרתם אתם מבקשים לקדם את הנושא שאותו אתם מיח"צנים. זה יהיה כמו לנהוג במכונית מבלי להכיר את התמרורים. איש עסקים שלא יודע מהו הנושא הכלכלי שעל סדר היום ושבו מתעסקים כרגע מדורי הכלכלה, נשאר מחוץ לעניינים ומשאיר את הבמה למתחרים".

"אם כך", מסכם ברק רום את השלב הראשון, "השלב הראשון הוא לקרוא עיתונים. תוך כדי הקריאה סמנו לעצמכם את שמות הכתבים המופיעים מתחת לכל כתבה או מאמר. זיכרו את השמות הללו. הם האנשים שאתם מבקשים לשמור איתם על קשר".

"השלב הבא", ממשיך ברק רום", הוא לעקוב אחרי אופי וסגנון הכתיבה של העיתונאי. לימדו איך כל כתב מגיש את החומר שלו: כתבה ארוכה, אייטם קצר, שאלות-תשובות, טור דיעה אישי או תחקיר. הגשת החומר שלכם למדור המתאים כשהוא כתוב בשפה ובסגנון החביבים על העיתונאי היא מפתח חשוב ומרכזי בדרך להצלחה".

"השלב האחרון בראשית התהליך", מסביר ברק רום, "הוא לכתוב את הידע הנצבר שלכם ולייצר לו הקשר לנושא אקטואלי שבו עוסקת התקשורת. בישראל מתרחשים מדי חודש אינספור אירועי אקטואליה וחדשות. נצלו אחד מהאירועים הללו על מנת לחבר אותו עם העסק, השירות או המוצר שאתם מעוניינים ליחצ"ן בעסק שלכם, ושיש לכם מה להגיד עליו. לדוגמא: המחאה החברתית יכולה לקבל התייחסות של יועץ שיווק, שיתן למוחים טיפים. עורך דין יכול לנתח את המאבק מבחינה משפטית. מאמן יכול לבנות כמה צעדים פרקטיים לייעול המחאה. כל אחד מכם, אם יחשוב על כך, ימצא שיש לו מה לומר על אירועי האקטואליה, מתוך תחום עיסוקו".

"כעת יש לכם חומר כתוב, אתם יודעים באיזה מדור תוכלו להשתלב, מצאתם את שם הכתב – למה אתם מחכים? שילחו לו מייל, גבו אותו בשיחת טלפון קצרה ואתם בדרך לתהילה".
ברק רום יחצ תקשורת כתובה בעל עסק איש יחסי ציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד